دروازه‌بان سابق تيم ملي و پرسپوليس گفت: مشکل فوتبال ما اين است که تفکر بزرگان فوتبال ما فوتبالي نيست.

نيما نکيسا در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: براي تعيين سطح ليگ بايد بازخورد آن را مورد بررسي قرا ردهيم و اگر دو تيم باشگاهي ما ده گل در يک بازي به يکديگر بزنند نمي‌تواند ملاک مناسبي براي خوب بودن ليگ باشد. در حال حاضر سپاهان که نايب قهرماني آسيا را در کارنامه‌ي خود دارد نمي‌تواند از مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا صعود کند، ذوب آهن هم که سابقه‌ي نائب قهرماني آسيا را در کارنامه خود دارد هم براي سقوط نکردن به ليگ دسته‌ي يک رقابت خواهد کرد که اين براي فوتبال ما تاسف برانگيز است و تنها تيمي که قدرت دارد و مي‌تواند از حيثيت فوتبال ما دفاع کند استقلال است و من اميدوارم که استقلال براي ايران افتخار آفريني کند.

نکيسا ادامه داد: سرعت فوتبال آسيا بيشتر از فوتبال ما است و ما به پيشرفت فوتبال فکر نمي‌کنيم و فقط به فکر کثيف کاري‌هاي فوتبال هستيم ولي هيچ وقت نيامده‌ايم حضور مدير برنامه را در فوتبال قانوني کنيم و الان وضع به گونه‌اي پيش مي‌رود که هر کسي که ميِ‌تواند با فوتباليست ارتباط برقرار کند دلال است.

وي ادامه داد: من به لباس آقاي عليپور احترام مي‌گذارم چون لباس وي قداست دارد ولي از ايشان مي‌پرسم که آقاي عليپور آيا شما در بحث اخلاق در فوتبال موفق بوده‌ايد؟ ما بازيکناني را مي‌بينيم که نماد ناهنجاري هستند،  نماد موگرائي هستند. در زمان ما بازيکن فقط به فکر مسابقه، تمرين و زندگي سالم بود چون فکر مي‌کردند اگر سالم زندگي کنند در زندگي ورزشي خود موفق‌تر خواهند بود.

وي اضافه کرد: من همان آدمي هستم که در دوران بازيگري خود از استقلال پيشنهاد داشتم و صحبت‌هايي از جانب مسئولان استقلال و ناصر حجازي با من شد، که من بر خاطر احترام به هواداران پيشنهاد را قبول نکردم و  به منزل ناصر حجازي رفتم و دست او را بوسيدم و معذرت خواهي کردم و گفتم به خاطر اشک هواداران پرسپوليس به استقلال نمي‌آيم و او من را بوسيد و به پدرم گفت: چه پسري داري؟ چقدر مناعت طبع دارد اگر من به استقلال مي‌رفتم دروازه‌بان اول تيم ملي مي‌شدم ولي به خاطر اشک چشم هواداران استقلالي نشدم ولي زشت است من که سيزدهمين دروازه‌بان دنيا بودم و در آسيا چهارمين گلر بودم هيچ جايگاهي در باشگاه پرسپوليس نداشته باشم.

نکيسا تصريح کرد: مدتي است دانشگاه پرسپوليس تاسيس شده من هم با تاسيس اين دانشگاه اعلام آمادگي کردم، من رتبه‌ي يک کارشناسي و دو کارشناسي ارشد بودم، من که کتاب تاليف مي‌کنم خواستم تجربيات چندين ساله‌ي خود را در اختيار دانشگاه بگذارم ولي مسئولان پرسپوليس در ابتدا استقبال کردند ولي تا الان هيچ خبري از آن‌‌ها نيست.

وي اضافه کرد: شما ببينيد همين آقايان چه بلائي بر سر يحيي گل محمدي آوردند! يحيي که در پنالتي باخت، آيا يادتان رفته که چه تيم بحران زده‌اي را گرفت تا فينال جام حذفي بالا آورد. شما با مهدوي کيا  و کريمي چگونه برخورد کرديد؟!

نکيسا تصريح کرد: مشکل فوتبال ما اين است که تفکر بزرگان فوتبال ما فوتبالي نيست اگر يک تلفن همراه خراب شود بايد يک متخصص با تجربه آن را تعمير کند آيا مديريت فوتبال ما هم همينطور است؟ آيا افراد متخصص نقشي در فوتبال دارند؟ آيا ما غير از خنده چيزهاي ديگري هم مي‌توانيم تحويل مردم دهيم.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر احتمال حضور بازگشت به فوتبال گفت: اگر آقايان ما 20 درصد از منافع خودعقب نشيني کنند من به فوتبال باز خواهم گشت. من درس نخوانده‌ام که در حال حاضر هيچ جايگاهي در فوتبال نداشته باشم. چرا وقتي درباره‌ي قانون آزاد شدن حضور دروازه‌بان خارجي تصميم گرفته شد از من و امثال من نظري نخواستند؟!

وي در پايان گفت: من به کسي توهين نکرده‌ام و نمي‌کنم و حرف‌هايي که مي‌زنم از سر دلسوزي است فقط اميدوارم جنس ساختار متوليان فوتبال فوتبالي باشد./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار