افزايش رسانه ها و صرف وقت براي مشاهده آنها به انگيزه براي صرف غذاي فست فود كمك مي كند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از Seien cedaily.com با مطالعات بسيار روي شهروندان كشورهاي صنعتي دريافتند بين چاقي و افزايش رسانه ها ارتباط وجود دارد.

در اين تحقيق كه توسط يك تيم كارشناسان بين المللي بهداشت  با بررسي تعداد رستورانها در 26كشور پيشرفته اقتصادي به ازاي 100/000نفر انجام شده محققان با در نظر گرفتن اين تعداد افراد و 15شاخص مثل درآمد ناخالص ملي كشورها ، ميزان شهر نشيني و موارد ديگر به اين نتيجه رسيدند كه ارتباط مستقيم بين شيوع چاقي وافزايش رسانه اي وجود دارد.

محققان حتي پس از ناديده گرفتن برخي از شرايط  و صرف نظر كردن از تأثيرات آن معتقد اند كشورهاي مثل ايالات متحده وكانادا كه داراي بالاترين تراكم رستورانها فست فود هستند بيشتر از كشورهايي مثل نروژ وژاپن تحت تاثير اين افزايش چاقي قرار گرفته اند.

افزايش بي رويه تعداد رسانه ها و تشويق مردم به تماشاي آنها سبب شده تا از صرف وقت براي غذا كاسته شده و مردم زمان خود را براي تماشان تلويزيون  و رسانه هاي مختلف قرار دهند.


برچسب ها: چاقی ، رسانه ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار