رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از احداث 15 پایگاه کوهستانی تا پایان سال جاری خبر داد.

محمود مظفر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه تعداد حوادث کوهستان در فصل تابستان نسبت به فصل سرما بیشتر خواهد شد.جمعیت ، تصمیم به افزایش پایگاههای کوهستانی تا پایان سال 92 داشته است.
وی در ادامه افزود: حوادثی همچون گمشدن، گرما زدگی و سقوط از دیواره ها از جمله حوادث شایع در فصل گرما در کوهستان است.
مظفر با بیان اینکه در حال حاضر 50 پایگاه درکشور مشغول به فعالیت هستند، گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال، عدد پایگاه ها به 65 عدد ارتقاء می یابد.
وی با اشاره به اینکه باید در تمامی شهرستان های دارای کوه پایگاه های کوهستان ایجاد شود، تصریح کرد: از سال گذشته آموزش امداد گران در رشته های سنگ نوردی، غار، یخ و برف آغاز شده که پس از اتمام دوره های آموزشی تخصصی وسایل و تجهیزات کوهنوردی در اختیار نجاتگران قرار می گیرد.
مظفر با تأکید بر اینکه از ماه جاری توزیع تجهیزات انفرادی امداد گران در سطح کشور آغاز می شود، گفت: براساس آمارهای موجود بیشترین عملیات های کوهستان در استان تهران، اصفهان، کرمانشاه و مازندران پوشش داده شده و بر همین اساس تجهیزات بیشتری توزیع می گردد.
وی در ادامه اظهار داشت: هلال احمر متولی امداد و نجات در کوهستان نیست و هیچ ارگانی بر اساس قانون متولی امداد در کوهستان نیست.
مظفر با بیان اینکه امداد و نجات شهری بر عهدی آتش نشانی است و آن ها نیز تنها در حوزه نقشه استحفاظی فعالیت می کنند، عنوان کرد: شمال تهران تنها یک نمونه خاص است که امداد رسانی در کوه های آن  تقسیم بندی شده و در حوزه شهری محسوب می شود.
مظفر در پایان خاطر نشان کرد: تا کنون 3000 امداد گر داوطلب آموزش های امداد در کوهستان را فرا گرفته اند./ز
برچسب ها: سقوط ، کوهستان ، امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار