استاندار البرز گفت: مسیر توسعه از پژوهش و تولید علم می گذرد که با اتکا، خود باوری و همت پژوهشگران ایرانی به بالاترین قله های علمی دست خواهیم یافت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، دکتر اصغر عربیان در نخستین مجمع عمومی نانو فناوری کشورهای جهان اسلام با بیان این مطلب افزود: قدرت های بزرگ جهانی تمام توان خود را برای جلوگیری از پیشرفت و دستیابی کشورهای در حال توسعه و اسلامی به خصوص ایران در حوزه فناوری بکار می برند.
وی با بیان اینکه ایران حوزه فناوری مورد شدیدترین تحریم ها قرار گرفته، عنوان کرد: دنیای غرب و قدرت های بزرگ دریافته اند که کشورهای در حال توسعه و اسلامی بدون دستیابی به علم توان پبمودن مسیر توسعه و پیشرفت را نخواهند داشت و قادر به استفاده از ذخائر و منابع طبیعی خود نیستند.
استاندار البرز ادامه داد: تأثیرات شگرف همکاری ایران و کشورهای اسلامی ارتباط مستحکم و فراهم کردن زمینه های تولید علم است.
وی با اشاره بر اینکه استان البرز دارای بیشترین مراکز پژوهشی است، تأکید کرد: امروزه جمهوری اسلامی ایران در زمینه پیشرفت های فناوری نانو، شبیه سازی، مهندسی هوا و فضا و تولید داروهای نو ترکیب به بالاترین قله های علمی دست یافته است تا فرآیندهای توسعه اقتصادی  را تحت تأثیر قرار دهد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: هر قدری که برای تولید علم و فناوری بر می داریم حادثه ای است که باید آن را جشن بگیریم تا اراده خود را به رخ جهانیان بکشانیم./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار