كوليوند:

هیئت‌های نظارت، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها پاسخگوی تاییدصلاحیت‌ شوراها هستند

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور گفت: آن دسته از داوطلبانی که صلاحیت آنها تایید نشده و به دنبال اعلام اعتراض خود هستند، می‌بایست به هیئت‌های نظارت، بخشداری‌ها و فرمانداری‌های مربوطه و نه دفاتر شورای نگهبان مراجعه کنند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران محمدجواد کولیوند، رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور گفت: آن دسته از داوطلبانی که صلاحیت آنها تایید نشده و به دنبال اعلام اعتراض خود هستند؛ می‌بایست به هیئت‌های نظارت، بخشداری‌ها و فرمانداری‌های مربوطه و نه دفاتر شورای نگهبان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: طبق مواد 53 و 54 از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور وظیفه نظارت بر انتخابات شوراها بر عهده هیئت مرکزی نظارت است که با حضور پنج نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است.

نماينده مردم كرج در مجلس افزود: طبق گزارش‌های واصله از دفاتر شورای نگهبان قانون اساسی در نقاط مختلف کشور برخی داوطلبان رد صلاحیت شده برای پیگیری امور مرتبط با علل رد صلاحیت‌ خود به شورای نگهبان مراجعه می‌کنند که نادرست است و می‌بایست به هیئت‌های نظارت، بخشداری‌ها و فرمانداری‌های مربوطه اعتراض خود را تسلیم کنند.

کولیوند تصريح كرد: رد صلاحیت‌شدگان در روستا می‌بایست به هیئت نظارت شهرستان و افرادی که از شهرها داوطلب بوده‌اند برای اعتراض به رد صلاحیت‌شان می‌بایست به هیئت عالی نظارت استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار