پس از قهرماني "دريني" در مسابقات شطرنج غرب آسيا

کريمي: درخشش چهرهاي جديد ملي پوش، اميدوارمان کرد

تيم ملي شطرنج کشورمان با وجود مشکلات فراوان توانست در مسابقات زون غرب آسيا نتايج قابل قبولي را کسب کند.

هادي کريمي دبير فدراسيون شطرنج در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: قهرماني پوريا دريني و کسب سهميه مسابقات قهرماني جهان نشان داد که ما به معناي واقعي در منطقه غرب آسيا يک سر و گردن از ديگر شطرنجبازان هستيم.

وي گفت: خوشبختانه علاوه بر "احسان قائم مقامي" در اين مسابقات چهرهاي جديد و جوان ملي پوش ايراني از جمله اصغر گلي‌زاده و پوريا دريني هم توانستند عملکرد بسيار خوبي را از خود به نمايش بگذارند، قهرماني دريني و صعودش به مسابقات غرب آسيا ما را به آينده درخشان شطرنج ايران اميدوارتر کرده است.

وي در خصوص عملکرد ديگر شطرنجبازان ايراني در مسابقات زون غرب آسيا اظهار داشت: به طور کلي اعضاي تيم ملي مردان ايران سه مکان برتر جدول رده‌بندي را کسب کردند. در بخش بانوان هم ميترا حجازي‌پور ديگر ملي پوش جوان کشورمان توانست پس از ژوچن از کشور چين نايب قهرمان شود.

دبير فدراسيون شطرنج يادآور شد: ژوچن قهرمان شطرنج جهان و داراي نرم استاد بزرگي در بخش مردان نيز هست، وي که هم اکنون تابعيت کشور قطر را دارد به عنوان يکي از ملي‌پوشان قطري در مسابقات شرکت کرده است غلبع بر وي کار بسيار سختي است، ميترا حجازي‌پور در رويارويي با اين شطرنجباز صاحب نام با وجود داشتن مهره سياه به نتيجه تساوي رسيد. و اين يعني عملکرد قابل قبول وي در ميان مدعيان غرب آسيا./آق
برچسب ها: شطرنج ، مسابقه ، فدراسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار