مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در حال حاضر در استان اردبیل 2 هزار اثر تاریخی شناسایی شده وجود دارد که بخشی از آنها به ثبت ملی و جهانی رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / یحیی نقی‌زاده در آستانه روز میراث فرهنگی و موزه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: از این 2 هزار اثر تاریخی شناسایی شده 800 اثر از این استان به ثبت ملی رسیده است و یک اثر نیز شامل بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در فهرست آثار جهانی قرار گرفته است.

وی با یادآوری اینکه امسال تلاش می‌کنیم تا تعداد زیادی از آثار ملموس و ناملموس را در فهرست ملی به ثبت برسانیم، عنوان کرد: انجام عملیات پژوهشی و کاوش و باستان‌شناسی و کشف و معرفی سایت‌های تاریخی، باستان‌شناسی در ابعاد ملی و بین‌المللی بیش از هر زمان دیگر مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از جمله این سایت‌های تاریخی و باستان‌شناسی معروف را پیر‌آزمیان، لیکوان و قلعه اولتان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر در شهرهای اردبیل، نیر، نمین و مشگین‌شهر به صورت گسترده این کاوش‌ها و بررسی‌های تاریخی در حال انجام است که این خود حکایت از توجه ویژه به حوزه پژوهشی و علمی دارد.

نقی‌زاده با مهم ارزیابی کردن بحث حفاظت از میراث فرهنگی اعم از حفاظت کالبدی،‌ فرهنگی، طبیعی و انسانی ادامه داد:‌ در این زمینه با تشکیل یگان حفاظت میراث فرهنگی و انجام مرمت‌های گسترده،‌ احیا و بازسازی آثار تاریخی در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه فعالیت‌های متنوع نیز انجام شده است/س 

برچسب ها: اردبیل ، شناسایی ، آثار ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.