معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان از تکمیل طرح آبخیز شهری شهرستان خدابنده استان زنجان خبر داد .

 به گزارش خبرنگا رباشگاه خبرنگاران زنجان ،معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان از تکمیل طرح آبخیز شهری شهرستان خدابنده خبر داد و گفت: این طرح با هدف حفظ و توسعه پوشش مرتعی و ایجاد جنگل دست کاشت در حاشیه شهر قیدار ، کنترل سیلاب، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و ایجاد تفرجگاه اجرا می شود.

موسوی افزود: سد خاکی با حجم ذخیره بند 160 هزار مترمکعب جهت تامین آب و کنترل سیل در بالا دست این حوزه ساخته شده است . 

وی با اشاره به اجرای طرح آبخوانداری در روستای رضاآباد با اعتبار 80 میلیون تومان ادامه داد: حجم تنظیمی مخزن بند ذخیره رواناب این طرح 45 هزار مترمکعب است.

این مقام مسئول  با بيان اينكه در صورت تامین اعتبار لازم سالانه 5 میلیون متر مکعب به سفره های زیر زمینی منطقه تزریق خواهد شد تصريح كرد: کنترل سیلاب و تزریق سفره های آبهای زیرزمینی، ذخیره آبهای سطحی و کمک به توسعه باغداری و کشاورزی جزو اهداف اجرای این طرح است.

موسوی  اضافه كرد: برای اجرای طرح کنترل سیل و پخش سیلاب روستای والایش در 55 کیلومتری شمالغرب شهرستان ابهر تاکنون 445 ميلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وي درباره حجم عملیات اجرایی این طرح اظهار کرد: عملیات خاکی این طرح بیش از 18 هزار مترمکعب و بنایی با سنگ و ملات 5430 مترمکعب می باشد. 

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان ، افزود:طرح کنترل سیل روستای خیرآباد با اعتبار مصوب 100 میلیون تومان، کنترل سیل و رواناب روستای مغانلو با اعتبار مصوب 80 میلیون  تومان در جنوب شهرستان ماهنشان و نیز اجرای طرح کنترل سیل در روستای اوچ تپه با اعتبار تخصیص یافته 168 میلیون تومان از دیگر طرحهای بخش آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است

موسوی  ازطرح کنترل سیل و رواناب در روستای خوئین در 20 کیلومتری جنوب غربی شهر ایجرود خبر داد و در این باره  خاطر نشان كرد:حجم تنظیمی مخزن بند کنترل سیل و رواناب این طرح 32 هزار مترمکعب و اعبار تخصیص یافته تاکنون 75 میلیون تومان بوده است./س

 

 

برچسب ها: طرح ، آبخیزداری ، خدابنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.