مهمترین عناوین روز گذشته بین الملل به شرح زیر می باشد .

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران؛
با وجود اینکه چنين وانمود مي شود که ارتش سوریه در نتیجه جنگ داخلی تضعیف شده و قادر به تلافی حملات اسرائیل نیست، اما مردم سوریه و ارتش آن قادرند با اقدامات اسرائیل مقابله کنند و سوریه منتظر زمان مناسب برای انجام این کار است.
با انتشار اسنادي محرمانه کمک تسليحاتي دولت مارگارت تاچر نخست وزير سابق انگليس به رژيم صدام در خلال جنگ عراق با ايران فاش شد.
سایت آمریکایی وورلد‌‌نت‌دیلی به نقل از منابع اطلاعاتی عرب گزارش داد یک محموله نظامی از موشک‌های ‌اس 300 روسیه هفته قبل وارد سوریه شده‌اند.
وزير امور خارجه عربستان با وزير امور خارجه کشورمان در جده ديدار کرد.
شبکه اي بي سي نيوز آمريکا از توقف کار پهپادهاي جاسوسي رژيم صهيونيستي خبر داد.
در اولین اعتراف رسمی از زمان ترور "عماد مغنیه"، فرمانده نظامی حزب الله لبنان در فوریه 2008 میلادی "آوی پریمور"، سفیر سابق رژیم صهیونیستی در برلین، پایتخت آلمان تاکید کرد که سازمان اطلاعات و جاسوسی اسرائیل – موساد – در ترور فرمانده نظامی حزب الله دست داشته و مسئول این ترور است.
در جدوول نرخ برابري ارزهاي جهان امروز دوشنبه بيست و سوم ارديبهشت ماه همزمان با صعود پوند، ين ژاپن باز هم سقوط كرد تا از 9 ماه گذشته تا كنون نزديك به 90 درصد ارزشش از دست برود.
امروز دوشنبه بيست و سوم ارديبهشت ماه بهاي جهاني نفت و طلا با افت قابل ملاحظه اي روبرو بوده است.
در تازه ترين جنايت گروههاي تروريستي در حق ملت سوريه،‌ يکي از تروريست‌ها تکفيري پس از کشتن يک شهروند سوري، قلب وي را از سينه اش بيرون آورد.
علي برکه نماينده جنبش حماس در لبنان از مستحکم بودن روابط اين جنبش با ايران وحزب الله سخن گفت.
سایت آمریکایی وورلد‌‌نت‌دیلی به نقل از منابع اطلاعاتی عرب گزارش داد یک محموله نظامی از موشک‌های ‌اس 300 روسیه هفته قبل وارد سوریه شده‌اند.
در صفحات فیس بوک عربستانی‌ها امروز مطلبی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است که پرده از رسوایی جدیدی از شاهزادگان خاندان سعودی برمی‌دارد.
الجزيره در خبري فوري از سقوط يک فروند جنگنده در مرکز شهر صنعا پايتخت يمن خبر داد.
مذاكرات اخير "ديويد كامرون" و"باراک اوباما" بر سر سوريه بيانگر اين است كه لزومي ندارد براي شنيدن اخبار و ارائه اطلاعيه اي جديد از سوي اين دو مقام نفسهايتان را در سينه حبس كنيد چرا که اين دو شکست خود را در اين کشور پذيرفته اند.
سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه بر حضور ايران در کنفرانس ژنو2 تاکيد کرد.
امروز دوشنبه بيست و سوم ارديبهشت ماه، مکه مکرمه از عربستان با 43 درجه گرمترين شهر جهان و اويمايکون روسيه با 10 درجه زير صفر سردترين شهر جهان هستند و هواي تهران باراني مي شود.
روز يكشنبه اكثريت قريب به اتفاق ٢٧ تا٦٩ اعضاي مجلس سنا امريكا٬ لايحه مناقشه آميزي را از سر گذراندند كه به موجب آن خرده فروشان آنلاين با خريد سالانه بيش از ١ ميليون دلار٬ ماليات فروش دولتي را فراهم نمايند؛ لايحه اي که "مايك انزي" نماينده جمهوري خواه آنرا بسيار ناعادلانه خواند.
دادستاني کل عراق امروز از رئيس پارلمان اين کشور خواست هرچه سريعتر جانشين جلال طالباني در سمت رياست جمهوري را انتخاب کند.
درحالی که مسؤولان بخش بهداشت عربستان همچنان در حال دست و پنجه نرم کردن با ویروس خطرناکی شبیه به "سارس" هستند، فرانسه از شناسایی دومین مورد ابتلا به این ویروس خبر داد.
ادامه شهرک سازي هاي غيرقانوني رژيم صهيونيستي در اراضي اشغالي فلسطيني، برخي کشورهاي اروپايي را به موضع گيري اقتصادي عليه کالاهايي واداشته است که از اين اراضي به ديگر نقاط صادر مي شود.

برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار