برنامه تشدید نظارت های بهداشتی مراکز و اماکن توزیع غذایی در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل سال 1392 از سوی معاون بهداشت وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر فاطمه رخشانی، طی ابلاغی به دانشگاه های علوم پزشکی کشور از آن ها خواست برنامه نظارت های بهداشتی بر مراکز و اماکن در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل را در سال جاری تشدید کنند.

بنا بر این گزارش در این ابلاغ آمده است: در راستای كنترل عوامل محيطي به منظور کاهش بار بیماری ها و مشکلات بهداشتی، با توجه به فصول گرم سال و احتمال افزایش شیوع بیماریهای منتقله از آب و غذا ضروری است برنامه ريزي جدی همانند سالهاي گذشته باحضور فعال كليه بازرسين بهداشت محيط در ساعات غيراداري و روزهاي تعطيل با بسيج كليه امكانات موجود در خصوص تشديد نظارتها، بازرسي ها و كنترل بهداشتي مراكز تهيه، توزيع، عرضه و فروش مواد غذايي و اماكن عمومي حساس و مناطق مذکور اقدام کرده و موارد مندرج در دستورالعمل را در دستور كارگروه مديريت بهداشت محیط و حرفه ای معاونت هاي محترم آن دانشگاه قرار دهند.

در ادامه این ابلاغیه با اشاره به راه اندازی سامانه جامع بازرسی مرکز سلامت محیط و کار از دانشگاه های علوم پزشکی خواسته شده است نسبت به تجهیز بازرسان به ابزار و تجهیزات مرتبط با این سامانه اقدام کنند./ح
برچسب ها: وزارت ، بهداشت ، تشدید ، طرح ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار