تشکیل شورای اطلاع رسانی، معاونت اطلاع رسانی و ارتقاء روابط عمومی های وزارت کشور و استانداری ها به اداره کل، نشان از نگاه ویژه دولت به مبحث اطلاع رسانی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری دیروزدر اولین همایش علمی کاربردی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان با عنوان "روابط عمومی‌ها نقش آفرینان حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی" از تحول بوجود آمده در نگرش روابط عمومی ها تقدیر نمود.

محمد مهدی اسماعیلی با اشاره به اینکه اغلب تحولات بوجود آمده در حوزه روابط عمومی ها در دولت های نهم و دهم اتفاق افتاده است، اظهار داشت: تحولی که در نگرش روابط عمومی ها بوجود آمده است، می تواند کمک دهنده و یاور مدیران باشد.

وی ادامه داد: این نگرش در قالب عمل به گفتمان رهبری مبنی بر اینکه خدمات بالای دولت باید به صورت کامل اطلاع رسانی شود، رخ داده است.

اسماعیلی افزود: مجموعه خدمتگزاران در این حوزه، در راستای عمل به انتقادات رهبر معظم انقلاب(مدظله) مبنی بر اعتراض به اطلاع رسانی ناقص از حجم بالای خدماتی که در مجموعه دولت اتفاق می افتد، این رسالت را انجام دادند.

وی از ضرورت تولید دانش بومی در حوزه علوم ارتباطات سخن گفت و افزود: در نگاه غربی فعالیت این بخش بر مبنای بزرگ نمایی صورت می پذیرد حال آنکه در نوع نگاه دینی و اسلامی نشان دادن حقیقت است و ما باید با توجه به مقتضیات زمان دانش این بخش را به روز نماییم.

محمد مهدی اسماعیلی برگزاری این همایش را مقدمه ای برای ارتقا دانش این بخش دانست و تصریح کرد: اصفهان مهد پرورش دانشمندان بزرگ، پیش قدم در علوم و فنون ، در این زمینه نیز پیشرو بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروز در روابط عمومی ها نیروهای جوان و خلاق مشغول به فعالیت هستند، اظهار امیدواری کرد این حوزه جایگاهی ویژه، در خور فرهنگ و هنر اصفهان پیدا کند.

معاون استاندار اصفهان اختصاص ساختمان قدیمی دانشگاه خوراسگان به دانشکده خبر را اعلام نمود و افزود: این دانشکده می‌تواند با پذیرش دانشجو از حوزه علوم ارتباطات و رسانه، مطالبه به حق افرادی که در حوزه اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کنند را ادا کند.

اسماعیلی از تشکیل کار گروه حماسه سیاسی، اقتصادی در همه حوزه ها و نهادها خبر داد و یادآور شد: در این کارگروه روابط عمومی ها نقش عمده و محوری دارند.

وی تأکید کرد: روابط عمومی ها در این کارگروه تسهیل روابط مردم و رفع مشکلات موجود در سرراه خدمت رسانی به مردم را بر عهده دارند.

معاون استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها نباید به تبلیغات مستقیم بپردازند تصریح کرد: روابط عمومی ها باید با افکار سنجی و نظرسنجی بازخورد پیامهای خود را بررسی کرده و ببینند که پیامهای آنها چگونه بر روی مخاطبان تاثیر می گذارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.