مدیر حوزه های علمیه گفت: اگر از من بپرسند که یکی از رسالت‌های حوزه را بگوئید که جامع همه رسالت های دیگر باشد می گویم «تبلیغ»؛ چون اگر تبلیغ به درستی انجام شود قسمت اعظم مسئولیت های حوزه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار مدیران و معاونین کاروان های اعزام مبلغ با اشاره به آیات و روایات ائمه اطهار(ع) به تبیین جایگاه والای مبلغ و تبلیغ پرداخت.
مدیر حوزه های علمیه گفت: با اشاره به مقام والای مبلغ و تبلیغ در نزد خدای متعال خاطر نشان کرد:مقام تبلیغ آن قدر بالاست که پیامبر اکرم (ص) با آن عظمت می فرمایند:من مبلغ هستم,و آنچه از آیات و روایات اهل بیت(ع)بدست می آید این است که پشتوانه تبلیغ دین، خدای متعال و اهل بیت (ع)هستند.
مدیر حوزه های علمیه مسئله تبلیغ را یکی از مسئولیت های خطیر حوزه ها و روحانیت دانست و افزود:در رابطه با رسالت حوزه و مسئولیت اهل علم، رسالت سنگینی بر دوش همه ماست و اگر از من بپرسند که یکی از رسالت‌های حوزه‌های علمیه را بگوئید که جامع همه رسالت های دیگر باشد می گویم «تبلیغ»؛ چون اگر تبلیغ به درستی انجام شود قسمت اعظم مسئولیت های حوزه انجام شده است.
آیت الله بوشهری با تاکید بر اهتمام طلاب به فعالیت های تبلیغی افزود: کسی را طلبه حوزه علمیه می دانیم که در کنار درس و بحث و کارهای پژوهشی به تبلیغ دین و ارشاد مردم بپردازد و تعطیل کردن کارهای تبلیغی به بهانه پژوهش، درس و بحث شایسته طلاب علوم دینی نیست/س
برچسب ها: قم ، تبلیغ دین ، رسالت حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.