معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارتقای شاخص های سلامت به منظور پیشگیری را از اهداف پزشکان خانواده ذکر کرد .

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر محسن مقدمی افزود : اجرای برنامه پزشک خانواده در استان فارس موجب شده این استان پیشرفت خوبی به سمت سلامت محور شدن و توجه به پیشگیری داشته باشد که اجرای برنامه هایی مانند غربالگری فشارخون در این فرهنگ سازی تاثیر مثبتی خواهد داشت .

وی گفت :در همین راستا برنامه غربالگری فشارخون که به منظور شناسایی افراد بالای 30 سال در معرض خطر یا مبتلا به فشارخون بالا در کل کشور در حال انجام است ،در استان فارس با همکاری پزشکان خانواده به شیوه بسیار کامل تری انجام خواهد شد .

معاون بهداشتی دانشگاه اظهار داشت : این همکاری گام موثری درشناسایی افراد در معرض خطر و پیشگیری از عوارض ناشی از فشار خون می باشد که در راستای تبدیل شدن نگاه درمان محور به سلامت محور است .

دکتر مقدمی بیان کرد : مرکز پاسخگویی تلفنی پزشک خانواده با شماره های 2930 و 1590 از شهریور ماه گذشته در شیراز تاکنون پاسخگوی 36 هزار تماس تلفنی مردمی بوده که بیشتر آنها درخواست مشاوره بوده و حدود 10 درصد هم شکایت ها بوده که پی گیری شده است .

دکتر مقدمی در زمینه استفاده مردم ازخدمات پاراکلینیکی ، افزود :لیست مراکز پاراکلینیکی که طرف قرارداد پزشک خانواده هستند به طور کامل در محل طبابت پزشکان خانواده قابل دسترسی است و مردم برای جلوگیری از سردرگمی ، بهتر است در صورت نیاز به آزمایشگاه ، رادیو لوژی یا سایر موارد به این مراکز معرفی شده مراجعه کنند.

وی گفت : تمامی مراکز دولتی که خدمات پاراکلینیکی ارایه می کنند در استان فارس همکار پزشک خانواده هستند و علاوه برآنها تاکنون 15 آزمایشگاه خصوصی در سطح استان و 29 درمانگاه خصوصی که خدمات پاراکلینیکی ارایه می کنند ،جهت ارایه خدمات همکار پزشک خانواده شده اند و برای همکاری قرارداد بسته اند ./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار