سرپرست میراث فرهنگی شهرستان اصفهان گفت : تدوین قوانین مناسب و روشن بودن مرز های مدیریتی صحیح بین دستگاه های اجرایی ، حفظ قویتر آثار تاریخی اصفهان را به همراه دارد .

منصور زیرک در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان با اشاره به مشخص نبودن چگونگی مدیریت برخی از آثار تاریخی و بروز موازی کارهای اجرایی بین سازمانهای اجرایی تأکید کرد : مدیریت واحد آثار تاریخی ، نیاز مبرم اصفهان امروز است .

وی تأکید کرد : نبود هماهنگی های دولتی مدیریتی و برنامه ریزی های اصولی بین دستگاه های فرهنگی اصفهان ، بدون شک تخریب هرچه بیشتر میراث تاریخی نصف جهان را به همراه دارد .

سرپرست معاونت فرهنگی شهرستان اصفهان در مورد اقدامات این معاونت ، با اشاره به مرمت پل شهرستان که از نیمه بهمن ماه سال 91 آغاز شده است افزود : مرمت بخش شرقی پل شهرستان پایان یافته اما در حال حاضر عملیات بخش غربی پل به دلیل جاری شدن آب متوقف شده است .

زیرک همچنین اشاره ای به بخش هایی از مسجد جامع عتیق کرد و بیان داشت : برآورد هزینه ابتدایی مرمت از در های گچی حیاط این مسجد مبلغی در حدود 50 میلیون ريال بوده است .

وی اظهار کرد : مرمت مرحله نخست امامزادگان درب امام که از بهمن ماه سال گذشته و با برآورد مبلغ 60 میلیون ريال آغاز شده است دیگر فعالیت های میراث فرهنگی شهرستان اصفهان را در سال 92 تشکیل می دهد ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.