مدیرعامل شرکت کشتی سازی اروندان از سازمان تامین اجتماعی خواست تا به تعهدات خود در قبال این شرکت عمل کند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ ارسلان غمگین ضمن اشاره به اینکه شرکت کشتی‌سازی اروندان در اسفند ماه سال 88 به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد، گفت: متاسفانه سازمان تامین اجتماعی تاکنون هیچگونه اقدام اساسی در خصوص رفع مشکلات این شرکت که متاثر از بلاتکلیف ماندن آن در طول سه سال اخیر (از زمان واگذاری تا تشکیل هیئت مدیره جدید) بوده انجام نداده است.

وی از بدهی 60 میلیارد تومانی این شرکت به سازمان گسترش، بانکها، پیمانکاران، کارکنان و... که رقم این بدهی ها به 34 مورد می‌رسد به عنوان یکی از مشکلات فراروی این شرکت نام برد و افزود: متاسفانه برخی از پیمانکاران برای جبران مطالبات خود اقدام به فروش بخش اعظمی از تجهیزات این شرکت کردند که این مسئله ضربه سنگینی به شرکت وارد کرد.

غمگین در بخشی از سخنان خود با اشاره به انتخاب و شروع به کار هیئت مدیره جدید از 25 بهمن ماه سال 91 تاکنون اظهار کرد: در زمان شروع به کار هیئت مدیره جدید با مشکلات عدیده ای مواجه بودیم که رفع آنان نیاز به حمایت مالی سازمان تامین اجتماعی به عنوان متولی شرکت کشتی سازی اروندان داشت که متاسفانه این حمایتها صورت نگرفت و تنها در یک مورد آن هم  به شکل نیمدار انجام شد.

وی گفت: عدم پرداخت حقوق و مطالبات کارکنان شرکت به مدت هشت ماه، توقیف و یا فروش عمده تجهیزات شرکت توسط پیمانکاران، توقیف و یا انجام اقدامات حقوقی برای توقیف و فروش مابقی تجهیزات باقیمانده، رکود کامل پروژه های شرکت، طرح شکایت از سوی بانکها و متقاضیان شناورها از شرکت و قطعی آب، برق، تلفن و اینترنت شرکت از جمله مشکلاتی بود در ابتدای شروع به کار با آن مواجه شدیم.

غمگین همچنین از پرداخت سنوات 34 نفر از کارکنان این شرکت به میزان 10 میلیارد ریال و پرداخت چهار میلیارد ریال از 19 میلیارد ریال اعتبار درخواستی به عنوان کمکهای هلدینگ به شرکت کشتی سازی اروندان نام برد.

وی با اشاره به تهیه، تنظیم و تدوین برنامه استراتژیک، قوی و راهبردی شرکت (پس از گذشت هشت سال) در پنج فرض به عنوان یکی از مهمترین و اساسی ترین کارهای صورت گرفته در این شرکت نام برد و یادآور شد: در این برنامه کمترین سطح اتکا به سازمان لحاظ شده است به نحوی که با تمهیدات اتخاذ شده هزینه ی 180 میلیارد ریالی اتمام و تکمیل هشت شناور لندینگ کرافت موجود در شرکت به 60 میلیارد ریال تقلیل یافته است.

غمگین با بیان اینکه در حال احیای شرکت هستیم، گفت: در دو ماهه اخیر به اندازه 10 سال در این شرکت برنامه ریزی و کار صورت گرفته است که به نوبه خود بی نظیر است.

وی با اشاره به اینکه در این برنامه کمترین اتکا به صاحب سهام پیش بینی شده است ادامه داد: همچنان منتظر تائید و ابلاغ نهایی برنامه از سوی سازمان تامین اجتماعی هستیم که در صورت اعلام توافق نهایی، در سال جدید شاهد تحولی جدید و چشمگیر در شرکت کشتی‌سازی اروندان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت کشتی سازی اروندان عدم حمایت مالی سازمان تامین اجتماعی از این شرکت را به عنوان چالش اساسی این شرکت نام برد و گفت: مسئولان سازمان تامین اجتماعی و شستا باید از باور ایجاد شده در شرکت کشتی سازی اروندان و نیز برنامه کاری ارایه شده حمایت کنند و این را بدانند که شرکت به سمت سوددهی در حال پیشروی است و باید همراهی و پشتیبانی شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.