نماينده مردم تهران طي تذکري گفت: موارد مغاير با قانون باید در جای خود قرار گرفته اما اگر غیر از این باشد باید به حساب ذخیره ارزی برود. چرا که براساس این موارد با قانون برنامه ناسازگار و نیازمند دو سوم رای نمایندگان است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه 23 ارديبهشت‌ماه) طی تذکری در جریان بررسی بند 4 از لایحه بودجه سال 92 در صحن علنی مجلس اظهار داشت: با تصویب این موضوع سقف بودجه بالا رفته و درنتيجه اثر تورمی آن ظاهر می‌شود وهیچ خاصیتی ندارد.

نماينده تهران در ادامه افزود: براساس ماده 85 عواید حاصل از صادرات نفت اعم از نفت خام و میعانات گازی به صورت نقدی و تهاتری و درآمد دولت از صادرات فرآورده‌های نفتی و خالص صادرات گاز در سال‌های 89 و 90 پس از کسر مصارف ارزی پیش‌بینی شده در جداول قانون بودجه کل کشور و پس از کسر سهم صندوق توسعه ملی به حساب صندوق ذخیره ارزی واریز می‌شود.

وي گفت:‌ منطق این موضوع این است که موارد باید در جای خود قرار گیرد و اگر غیر از این باشد باید به حساب ذخیره ارزی برود. چرا که براساس این موارد با قانون برنامه ناسازگار  و نیازمند دو سوم رای نمایندگان است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تذکر ، مجلس ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار