رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: در حال حاضر کشور نیازمند یک جریان سازی فرهنگی در زمینه توسعه کاربرد آموزش های مهارتی و اهمیت مهارت ها در دستیابی به توسعه همه جانبه و پایدار است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، کوروش پرند در نخستین همایش بین المللی مهارت آموزی و اشتغال که صبح امروز در محل سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد گفت: جهان امروز با توسعه فناوری و تغییرات گسترده برخواسته از آن ، کشورها را ناگزیر از تغییر رویکرد، اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش کرده و همین موضوع سبب شده تا 3 محور نوآوری، فناوری و شایستگی در روند توسعه و پیشرفت از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار شوند.

وی افزود: بهبود شایستگی ها و مهارت های نیروی انسانی و توانمندیهای یادگیری آن ها از طریق یادگیری مادام العمر و همچنین گسترش آموزش های فنی و حرفه ای از مهم ترین ابزارهای دستیابی به این سه محور است.

پرند در ادامه به موضوع کارآفرینی اشاره و تصریح کرد: از سوی دیگر موضوع کارآفرینی و کارآفرینی فناورانه به صورت خاص، به عنوان عاملی برای هدایت استعدادها و ظرفیت های منابع کشورها به سمت اشتغال و توسعه پایدار، نیازمند توانمند سازی نیروی انسانی است که در این میان نقش نوعی از آموزش که از آن به عنوان آموزش های مهارتی یاد می شود بسیار قابل توجه است.

پرند تاکید کرد: با توجه به تحولات گسترده و چشم گیر حوزه علم و فناوری در ایران از جمله موفقیت در حوزه های فناوری های پیشرفته مانند نانو تکنولوژی، بیوتکنولوژی، پیل سوختی و رباتیک می طلبد تا ضمن ایجاد هماهنگی و یک پارچگی در سیاست گذاری، برنامه ریزی و اجرا در نظام مهارت آموزی کشور، رویکرد این نظام به سمت نظام مهارت و فناوری سوق داده شود.

وی به لزوم فرهنگ سازی در زمینه آموزش های مهارتی اشاره و اظهار داشت: در حال حاضر کشور نیازمند یک جریان سازی فرهنگی در زمینه توسعه کاربرد آموزش های مهارتی و اهمتی مهارت ها در دستیابی به توسعه همه جانبه و پایدار است این جریان سازی فرهنگی به عنوان یکی از رویکرد مهم فرهنگی در کشور مستلزم بهره گیری از ابزارهای مختلف است که از جمله آن ها ابزارهای رسانه ای و اطلاع رسانی است.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد: در همین مسیر برپایی همایش های ملی و بین المللی با رویکرد ترویج و توسعه فرهنگ مهارت آموزی برگزار می شود با بررسی روند تحولات آموزش های مهارتی در جهان و ایران می تواند اطلاعات، گزارش ها و دستاورد های علمی و پژوهشی را در حوزه آموزش های مهارتی برای پژوهشگران، کارجویان، دانش جویان، مهارت آموزان و شاغلان بخش های مختلف اقتصادی، مراکز علمی و دانشگاهی، مراکز تولیدی و صنعتی، اصناف و اتحادیه ها و ... فراهم کند./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار