خبرگزاري "صداي روسيه" از برگزاري نشست گروه موسوم به "ائتلاف ملي مخالفان سوري" که از گروههاي معارض سوري محسوب مي شود در تاريخ 23 مي (2 خرداد) خبر داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، گفته شده که اين نشست با هدف بحث و بررسي مذاکرات اخير مقامات دولت آمريکا و روسيه و طرح پيشنهادي آنان براي رفع بحران سوريه از طريق سياسي تشکيل خواهد شد. سخنگوي اين ائتلاف در مصاحبه با خبرگزاري "فرانسه" اظهار داشته که اين نشست در "استانبول" برگزار خواهد شد و در آن پيرامون برنامه مذاکرات "جان کري" وزير امور خارجه آمريکا و "سرگئي لاوروف" وزير امور خارجه روسيه تصميمات لازم اتخاذ خواهد شد." وي همچنين افزوده است که اين نشست دو روزه خواهد بود و تا 25 مي به طول خواهد انجاميد. پيش بيني مي شود که در اين نشست اعضاي اين ائتلاف در مورد انتخاب فردي جانشين "معاذ الخطيب" رهبر آن گروه تصميم گيري نمايند. وي در ماه آوريل گذشته اعلام کرد که به دليل اختلافات داخلي در جبهه معارضين سوري و عدم حمايت کافي ديگر کشورها از آنان استعفا خواهد داد. 
طبق مذاکرات هفته گذشته مقامات آمريکايي و روسي هر دو طرف به انجام مذاکرات ميان طرفين سوري مطابق با راهکار سياسي ارايه شده سال گذشته در ژنو تاکيد کردند. 








برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار