نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي در اخطار قانون اساسي گفت: صندوق توسعه ملي براي اجتناب از تزريق بي‌حساب پول نفت در بودجه دولت و مصرف ريالي آن است و منابع صندوق توسعه ملی نباید به صورت ریالی به جامعه تزریق شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه ( 23 ارديبهشت‌ماه)  طی اخطاري در جریان بررسی لایحه بودجه سال 92 در صحن علنی مجلس گفت: صندوق توسعه ملي براي اجتناب از تزريق بي‌حساب پول نفت در بودجه دولت و مصرف ريالي آن است.

وي با بيان اينکه اگر اين پيشنهاد به دولت بازگردد، دولت دو  10 درصد آن را به 35 درصد تبديل خواهد کرد، افزود: دولت پس از اين اقدام تمام منابع ، يعني در سال اول از 47 ميليارد دلار منابع موجود صندوق، 35درصد آن را بايد به ريال تبديل و به حساب مردم واريز کرد.

نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر تصريح کرد: با توجه به اينکه مبلغ 18 ميليارد دلار در صندوق توسعه ملي به دلار در بانک مرکزي وجود ندارد، شاهد افزايش نقدينگي و تورم در کشور خواهيم شد.

توکلي با اشاره به اصل 110 قانون اساسي اظهار داشت: اين اصل قانون بر اين مهم تاکيد دارد که بايد دستور رهبري را رعايت کنيم، چرا که ايشان اين صندوق را براي آنکه منابع نفتي به شکل ارز براي سرمايه گذاري در بخش خصوصي و تعاون نگهداري شود، قرار داده‌اند.

وي ادامه داد: بخش خصوصي و تعاوني از طريق آن فناوري سخت افزاري و نرم افزاري از خارج وارد کشور مي‌شود.

توکلي افزود: اين اقدام ارتقاء سطح بهره‌وري توليد کشور را افزايش مي‌دهد، به طوري که مقصد اگر اجرايي شود بهره برداري بالا رفته و قيمت تمام شده کالاها کاهش خواهد يافت، ضد بيکاري و ضد تورم نيز است، اما اگر آن طوري که دولت بيان کرده انجام دهيم، منجر به هدررفتن منابع کشور خواهد شد که اين مهم مغاير با اصل 110 قانون اساسي است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مجلس ، توکلی ، لایحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار