بازار سرمايه مي‌تواند علاوه بر چرخش نقدينگي به سمت خود با ايجاد کارخانه ها و جذب سرمايه، اقتصاد کشور را از يک محصولي دور کند.

علي رحيمي کارشناس بازار سرمايه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان مطلب فوق گفت: سهامداران با حضور در بورس و بازار سرمايه مي‌توانند در رونق اقتصاد کشور سهمي داشته باشند به طوريکه نقدينگي هاي سرگردان را وارد بازار سرمايه و در نهايت با استفاده از ابزارهاي پوشش ريسک همچون قراردادهاي فيوچرز يا آتي از سرمايه هايشان محافظت کنند.

وي افزود: بازار سرمايه و بورس سهام مي‌تواند با ايجاد کارخانه ها و جذب سرمايه، اقتصاد کشور را از يک اقتصاد تک محصولي دور کرد و مساله وابستگي به درآمدهاي نفتي در بودجه مصوب را کاهش داد.

رحيمي رونق در هر بخش از نظام اقتصادي کشور را به توسعه بازار سرمايه مرتبط مي داند، و بر اين باور است که صنعت گردشگري در کشور مي‌تواند موضوع ورود ارز خارجي به کشور را حل و همين ارز به راحتي در بازار سرمايه وارد و با استفاده از ابزارهاي مالي مختلف، شرايط مناسبي براي فرهنگ بورس ايجاد کند.

وي با بيان اينکه راه حل اساسي توسعه بازار سرمايه، استفاده از ساز و کارهاي درون بازار و تقويت بخش توليد است خاطرنشان کرد: با استفاده از طرح ها و کارآفريني هاي داخلي در همه صنايع مي‌توان به پيشرفت توسعه اقتصاد کشور کمک کنيم./س
برچسب ها: رحیمی ، بازار ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار