رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: تولید محصولات گلخانه‌ای تا پایان سال جاری از 12 هزار تن فعلی به 15 هزار تن افزایش خواهد یافت که 8 هزار تن از این مقدار، مازاد بر مصرف استان خواهد بود.

عباس مظفری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرگاران اراک افزود : در سال گذشته تسهیلاتی بالغ بر290 میلیارد تومان در هزار و 939 طرح و پروژه در زیربخش‌های کشاورزی توزیع شد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری در بخش واحدهای گلخانه‌ای، آب و خاک و زراعت در سال گذشته، افزود: به تعداد 247 پروژه در بخش زراعت، باغبانی، آب و خاک و مکانیزاسیون تسهیلات داده شده است و 5/12 هکتار به سطح مفید واحدهای گلخانه‌ای اضافه شده است.

مظفری با بیان اینکه در امر بازسازی و نوسازی باغات حدود 833 هکتار از باغات موجود از طریق تسهیلات توسعه بخش کشاورزی بازسازی و نوسازی شده است، گفت: در این راستا تولید محصولات باغی استان از 401 هزار تن به 478 هزار تن خواهد رسید و براین اساسافزایشی 77 هزار تنی را در آینده خواهیم داشت و 175هزار تن از این مقدار، مازاد بر مصرف استان خواهد بود.

این مقام مسوول در ادامه بیان کرد: در مباحث آب و خاک و مکانیزاسیون نیز،380 دستگاه ادوات و ماشین آلات کشاورزی در سال گذشته از طریق تسهیلات به بخش کشاورزی تزریق شده است که بخشی از تسهیلات طرح توسعه بخش کشاورزی و بخشی نیز از طریق کمک های فنی اعتباری وزارت جهاد کشاورزی به استان تخصیص پیدا کرده است.

رییس جهاد کشاورزی استان مرکزیدر پایان خاطرنشان کرد:علاوه بر این 30 کمباین نیز جهت افزایش ضریب مکانیزاسیون در امر برداشت در اختیار کشاورزان قرار داده شده است./س

برچسب ها: گلخانه ، محصول ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.