مدير مركز تخصصی الزهرا(س) اروميه گفت: هدف اصلی استعمار از به صحنه آوردن فرقه انحرافی وهابیت، مبارزه با حق و حقانيت قرآن و اسلام است.

حجت‌الاسلام محمدرضا غنی‌زاده، در گفت و گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه افزود: وقتی دشمنان اسلام و تشيع نتواستند شيعيان را از راه های نظامی، سركوب كنند به رويكردهای دينی و مذهبی روی آوردند تا از طريق تحريك عواطف و احساسات مذهبی و اعتقادی مسلمانان به خيال خود به اين مكتب ضربه وارد كنند.

اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: در واقع دشمنی اصلی وهابيت و فرقه‌های انحرافی با حق و حقيقت مكتب تشيع، اسلام اصيل و قرآن كريم است، كه اگر ادعای اين افراد در دينداری درست بود هيچ وقت عملی خلاف دستورات خداوند در كلام وحی انجام نمی‌دادند.

حجت‌الاسلام غنی‌زاده در ادامه به ويژگی‌های برجسته شخصيت جعفر طيار و حجر بن عدی از حاميان ولايت امير المؤمنين(ع) و پيامبر بزرگوار اسلام(ص) اشاره كرد و افزود: اين صحابه به‌ويژه جناب جعفر طيار به غير از نسبتش با پيامبر اسلام(ص) شخصيتی مافوق اعتقادات شيعيان بوده و هميشه امتيازات شخصيتی ايشان در پيروی از مكتب اسلام ناب محمدی برای مسلمانان و شيعيان قابل احترام است.

وی يادآور شد: حجر بن عدی و جعفر طيار از صحابه بزرگوار حضرت علی(ع) بودند كه به نام علی و به ياد علی در راه توسعه و گسترش ارزش‌ها و معارف اسلام ناب محمدی در ركاب اميرالمؤمنين(ع) شربت شهادت نوشيدند.

وی ادامه داد: مسلم است كه چنين اقدامی تنها توطئه دشمنان اسلام و قرآن بر ضد وحدت مسلمانان است، اما به نظر می‌رسد هدف درازمدت استعمار از به صحنه آوردن فرقه ضاله وهابيت از بين بردن نمادهای دين و ديانت باشد تا به زعم خودشان ريشه‌های اسلام اصيل محمدی را ميان امت‌ها از بين ببرند ولی از آنجا كه پيروزی وعده الهی برای صابران و جهادگرانه در راه خدا است نمی‌توانند با اين گونه اقدامات باورها و اعتقادات مسلمانان را خدشه‌دار كنند.

اين مدرس حوزه و دانشگاه با تأكيد بر اينكه نبش قبر در اسلامی و تمامی اديان آسمانی عملی مخالف موازين بشری و حرام شمرده شده است، گفت: مسلم است كه هر انسانی جدای از اعتقادت و باورهای دينی اگر بويی از بشريت برده باشد دست به چنين عملی نمی‌زند، حال آنكه وهابيت بسياری از اعمال زيارت قبور پيشوايان دينی را شرك می‌داند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.