طبق یک گزارش جدید استفان هارپر، نخست وزیر کانادا به علت سیاست خارجی خود در طرفداری از اسرائیل به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازپرس تي‌وي، درخواست موسوم به آزادی اطلاعات در کانادا نشان می‌دهد اغلب مردم این کشور دسامبر ۲۰۱۲ با ارسال مطالبی برای هارپر به تصمیم وی در زمینه مخالفت با تغییر جایگاه فلسطین در سازمان ملل در نوامبر گذشته اعتراض کردند.
حدود ۸۲ درصد از کانادایی‌ها با ارسال این مطالب به هارپر مخالفت خود را با تصمیم وی اعلام کردند.
"میشله رابینسون"، تحلیلگر سیاسی در این زمینه گفت :فلسطینی‌ها و ملت نخست (بومیان اصیل کانادا) در این زمینه شباهت بسیار زیادی به هم دارند ... ما اینجا در کانادا یک دستورکار مستمر داریم که به شدت بر ضد ملت نخست است. خب پس با این حساب تعجبی ندارد که آن‌ها اقدامات اسرائیل در قبال فلسطینیان را نیز قانونی و مشروع بدانند.
مجمع عمومی سازمان ملل ۲۹ نوامبر ۲۰۱۲، ارتقای جایگاه فلسطین در سازمان ملل از یک نهاد ناظر غیرعضو به یک کشور ناظر غیرعضو را به رای گذاشت.
از مجموع ۱۹۳ عضو مجمع عمومی در مقر سازمان ملل در نیویورک، ۱۳۸ عضو به این قطعنامه رای موافق، ۹ عضو رای مخالف و ۴۱ عضو نیز رای ممتنع دادند. علاوه بر کانادا، نام رژیم اسرائیل و امریکا نیز در میان مخالفان این رای‌گیری به چشم می‌خورد.







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار