با تصویب نمایندگان شرکت‌ها و پالایشگاه‌های غیردولتی باید 26 درصد صادرات گاز طبیعی پس از کسر ارزش گاز طبیعی وارداتی را به حساب صندوق توسعه ملی واریز نمایند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در نوبت صبح جلسه علنی امروز (دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه) و در راستای بررسی لایحه بودجه 92 کل کشور بخشی از تبصره 2 بند 3 ماده واحده لایحه را بررسی و تصویب کردند.

تبصره 2 بند 3 ماده واحده تصریح می‌کند: در راستای اجرای قسمت اخیر جز یک بند «ه» ماده 84 قانون برنامه پنج ساله برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است 26 درصد سال را پس از کسر ارزش گاز طبیعی وارداتی را به حساب توسعه ملی واریز نماید. مبلغ واریزی ماه یازدهم سال محاسبه  و تسویه می‌شود. اما این بخش که درآمدی است در جلسه علنی امروز بررسی و تصویب شد:

شرکت‌ها و پالایش‌های غیردولتی، مشمول مفاد جزو یک بند و ماده 84 قانون برنامه پنج ساله پنجم جمهوری اسلامی نمی‌شوند. 

محمدرضا باهنر پیشنهاد قسمت اخیر تبصره 2 بند 3 را ارائه داد که براساس آن شرکت‌ها و پالایشگا‌های غیر دولتی نیز باید 26 درصد صادرات گاز طبیعی پس از کسر ارزش وارداتی را به حساب صندوق توسعه ملی واریز نماید.

این پیشنهاد که با مخالفت برخی از نمایندگان روبرو شده سرانجام پس از بحث و بررسی با 164 رأی موافق، 34 رأی مخالف و 15 رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر تصویب شد.

نمایندگان همچون غلامرضا مصباحی‌مقدم، احمد توکلی، رضا عبداللهی، قصیم عثمانی و حسن‌نژاد قبل از رأی‌گیری در اطراف صندلی باهنر تجمع کرده و خواستار تصویب این قسمت بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار