فرآیند توانمند سازی دانشجویان کارشناسی پرستاری برای ورود به کارورزی در عرصه، جهت ارتقاء مهارت و خود کار آمدی بالینی و کاهش اضطراب دانشجویان انجام شد.

هومن شهسواری، یکی از صاحبان فرایند توانمند سازی دانشجویان کارشناسی پرستاری  در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: هدف کاربردی پژوهش این بوده است که بتوان به بکار گیری برنامه بازآموزی مهارتهای بالینی پایه در آموزش کارشناسی پرستاری را پیش از ورود این دانشجویان به دوره عرصه و حتی دوره شروع به کار بعد از دانش آموختگی فرصتی برای توانمندی و نزدیک شدن آنها به استانداردهای مراقبتی داده  شود.
 
وی گفت: همچنین از طریق ارتقاء مهارت بالینی و رفع نواقص مهارتی ایجاد شده در طی کار آموزی آنها، سطح اضطراب و عملکرد بالینی و خود کار آمدی آنها بهبود یابد.
 
وی تصریح کرد: کاهش سطح اضطراب دانشجویان شرایط یادگیری آنها را فراهم نموده و بهبود خود را کار آمدی و عملکرد بالینی منحصر به علاقمندی و تحرک بیشتر دانشجو برای ارائه خدمات پرستاری و یاد گیری هر چه بیشتر او شود.
 
وی خاطر نشان کرد: از این طریق گامی موثر تر جهت تربیت پرستارانی توانمند و نزدیک به استانداردهای مراقبتی برداشته و فاصله موجود بین تئوری و عملی پرستاری تا حدودی کاسته شود./ح

برچسب ها: پرستار ، آموزش ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار