صدها نفر از سوری‌های ساکن لبنان در حمایت از بشار اسد، رئیس جمهور کشورشان در شهر صیدون تظاهرات کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي ، به گزارش دیلی استار، معترضان روز یک‌شنبه در حالی‌که در حمایت از رئیس‌جمهور سوریه و سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله شعارهایی سر داده بودند در صیدون تظاهرات کردند.
یکی از معترضان گفت :این اقدام اعتراضی برای ابراز همبستگی با مردم سوریه، سوریه و بشار اسد صورت می‌گیرد.
تظاهرکنندگان همچنین بر ضد ترکیه و رجب طیب اردوغان، نخست وزیر این کشور که دولتش از شورشیان معارض دولت سوریه حمایت می‌کند شعارهایی سر دادند. 
معترضان تصاویر از بشار اسد در دست داشتند که زیر آن نوشته شده بود تبهکاران از آسیب رساندن به سوریه حذر کنید.
سوريه از اواسط ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي بوده است. شمار زيادي از مردم اين کشور از جمله تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي در اين خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.
دولت سوريه مي‌گويد، اين ناآرامي‌ها از خارج از کشور کنترل و هدايت مي‌شود و گزارش‌هاي موجود نيز حاکي از آن است که شمار زيادي از شورشيان اتباع خارجي هستند.
بشار اسد، رئيس جمهور سوريه در مصاحبه با شبکه تلويزيوني ترکيه که اخيرا پخش شد هشدار داد اگر شورشياني که با دولت دمشق مي‌جنگند قدرت را در اين کشور به دست بگيرند مي‌توانند براي چند دهه کل منطقه خاورميانه را به بي‌ثباتي بکشانند.
اسد افزود :اگر ناآرامي در سوريه به تجزيه اين کشور منجر شود يا نيروهاي تروريستي کنترل کشور را به دست بگيرند اين وضعيت به طور اجتناب ناپذيري به کشورهاي همجوار نيز سرايت مي‌کند و تاثيري دومينووار بر کل منطقه خاورميانه و فراتر از آن خواهد گذاشت.








برچسب ها: بین الملل ، لبنان ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار