اتحادیه اروپا و نیروهای ملل متحد مستقر در جنوب لبنان(یونیفیل)‌ تصمیم اتحادیه اروپا را برای خارج کردن نیروهایش از جنوب لبنان تکذیب کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، روزنامه السياسيه کويت اعلام کرده بود: اتحادیه اروپا از طریق سفیر خود در لبنان به مقامات این کشور هشدار داده است اگر لبنان از ربوده شدن اعضای یونیفیل جلوگیری نکند و امنیت آنها را تضمین نکند نیروهای خود را از جنوب لبنان خارج خواهد کرد.
 
نمایندگی اتحادیه اروپا در لبنان در بیانیه ای با اعلام این خبر افزود: آنچه در این روزنامه منتشر شده است ادعایی بی اساس است که به گفتگوی انجلینا ایخهورست سفیر اتحادیه اروپا در لبنان با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان در روز چهارشنبه نسبت داده شده است.
 
"ملوش اشتروگر" نائب رئیس نمایندگی یونیفیل هم به خبرگزاری دولتی لبنان گفت :« هیچ ابلاغی از طرف کشورهای مشارکت کننده در یونیفیل مبنی بر تصمیم هر کشوری برای خارج کردن نیروهایش از یونیفیل به ما نرسیده است. 

وی افزود: همه کشورهای مشارکت کننده در یونیفیل همچنان با جدیت به حضور خود پایبندند.
 
وی اضافه کرد: 37 کشور از سراسر جهان در یونیفیل مشارکت دارند و برخی از این کشورها اعضای اتحادیه اروپا هستند اما سازمان ملل متحد با هر کشور توافق جداگانه ای دارد. 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار