کامبوزيا: هیچ اسپانسری در راه خدا برایمان قدم بر نمی دارد / برنامه ها را ماهیانه می دهیم نه سالیانه!

شطرنج جزو یکی از رشته های ورزشی فکری است که توانسته جایگاه ویژه ای در میان نوجوانان و جوانان ایران زمین باز کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، مسئولان فدراسیون شطرنج در گذشته و حال سعی کردند و اجرای برنامه های گسترده به طور کوتاه مدت و بلند مدت در عرصه های مختلف رشد و پیشرفت این رشته را در ایران زمین به همگان ثابت کنند.

حال که تمامی مراحل مربوط به آزمون و خطا و برنامه ریزی های گوناگون تا حدودی به پایان رسیده نوبت به کسب مدال در میادین بزرگ بین المللی است اما متاسفانه این مساله با مشکلات مالی فدراسیون مواجه شده است.

 مشکلات مالی فدراسیون شطرنج تا حدی است که فدراسیونی ها نتوانستند برای هدایت ملی پوشان به منظور حضور در پیکارهای قهرمانی منطقه غرب آسیا و انتخابی جهان نسبت به جذب مربی خارجی اقدامات لازم را انجام دهند ملی پوشان بدون داشتن اردوی تدارکاتی به قطر اعزام شدند.

 محمد جعفر کامبوزیا رئیس فدراسیون شطرنج در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 90 درصد فدراسیون های ورزشی توان گرفتن حامی مالی را ندارند چون شرط اصلی در جذب اسپانسر پخش مستقیم مسابقات است.

وی تصریح کرد: هیچ اسپانسری در راه خدا به ورزش کمک نمی کند آنها به دنبال منافع مالی خود در ازای حمایت از ورزشکاران هستند.

 رئیس فدراسیون شطرنج گفت: با توجه به مشکلات مالی موجود ما نمی توانیم برنامه ها را به طور ماهیانه به کمیته ملی المپیک و یا وزارت ورزش و جوانان ارائه دهیم همین دلیل مجبوریم ماهیانه برنامه ها را ارائه و تدوین و در اختیار مسئولان  کلان ورزش قرار دهیم.

 کامبوزیا یاد آور شد: سعی کردیم با تشکیل جلسه با حضور مسئولان مشکلات مالی موجود را مطرح کنیم ولی آنها می گویند ما هم مشکل مالی داریم.

وی گفت: با وجود آن که ما امسال مسابقات حساس و سنگین را در پیش داریم بعید می دانم که بتوانیم نسبت به جذب مربی خارجی اقدامات لازم را انجام دهیم باز هم می گویم امیدوارم شرایط مالی فدراسیون شطرنج بهبود پیدا کند./آق
برچسب ها: کامبوزیا ، شطرنج ، اسپانسر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار