مديركل حفاظت محيط زيست استان اردبيل گفت:‌ پاكسازي درياچه نئور از ماهي‌هاي كپور مستلزم كار تحقيقي و پژوهشي بود كه اين امر در حال واگذاري به بخش خصوصي است.

 به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران، علي حميدي اين مطلب را در جريان بازديد از مراحل احياي دوباره درياچه نئور در اردبيل اظهار داشت.
وي گفت: براساس تصميمات متخذه مقرر شده است كه اين امر به بخش خصوصي واگذار شود تا درياچه  نئورحداقل در مدت دو سال آينده از وجود آبزيان مهاجم پاكسازي شده و بار ديگر پرورش lماهي قزل‌آلا در آن رونق بگيرد.
وي تصريح كرد: حذف فيزيكي ماهيان كپور از دو سال پيش شروع شده و همين امر به جد درحال پيگيري است و ما با كاهش جمعيت ماهي‌ قزل آلا روبه‌رو هستيم.
حميدي خاطرنشان كرد: در كنار حذف فيزيكي، اولويت اصلي ما تمركز روي مسايل پژوهشي تحقيقي است تا به صورت همه‌جانبه مشكلات اين درياچه بررسي شده و زمينه احياي دوباره آن فراهم شود.
اين مسئول با تأكيد بر احياي مجدد اين درياچه زيبا و حياتي براي توسعه همه‌جانبه استان اردبيل اضافه كرد: اولويت اصلي ما اجراي كارهاي تحقيقاتي به معناي واقعي در اين درياچه بكر و زيست بوم طبيعي است تا با واگذاري آن به بخش خصوصي دچار تنگناها و مشكلات جدي نشويم.
وي بيان كرد: با توجه به محدوديت منابع اعتباري و نيروي انساني در احياي مجدد اين درياچه  ماتصميم گرفتيم تا مديريت آن را با احياي مجدد و به كارگيري شيوه‌هاي جديد به بخش خصوصي واگذار كنيم تا آنها بتوانند كارهاي مورد نظر را انجام دهند.
مديركل حفاظت محيط زيست استان اردبيل، عمده علت رشد و تكثير كپور در را راه يافتن ماهيان مزبور به درياچه نئور و ساير مشكلات در طي ساليان گذشته اشاره كرد.
حميدي يادآور شد: ما علاوه بر حذف فيزيكي ماهي‌هاي كپور از بخش خصوصي نيزخواسته‌ايم بابهره‌گيري از توان تحقيقاتي مراكز علمي، تحقيقي به گونه‌اي برنامه‌ريزي كنند تا در اين درياچه گونه قزل‌آلا احيا شده و پرورش آن رونق بگيرد./ل
برچسب ها: پاکسازی ، دریاچه ، ماهی ، کپور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار