یک استاد دانشگاه گفت: غلظت ذرات معلق موجود در هوای تهران با میزان مرگ و میر تهرانی‌ها رابطه خطی دارد و هر چه میزان تراکم این ذرات بالاتر برود، میزان تلفات ناشی از آلودگی هوا افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران، دکتر وحید حسینی افزود: متاسفانه شاهد هجوم ذرات معلق به تهران و وفور این ذرات در شهرمان هستیم و در این میان ذراتی که از سوخت‌هایی مانند سوخت دیزل تولید می‌شوند، قطعاً سرطان زا هستند.
 
این استاد دانشکده مکانیک دانشگاه شریف با تاکید بر این که آلوده کننده‌های هوا مانند کارخانجات خودروساز خودشان باید هزینه‌هایی را که بر شهر و شهروندان تحمیل می‌کنند بپردازند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر خودروی پیکان و سایر خودروهای کاربوراتوری به دلیل آلودگی بالایی که تولید می‌کنند، نباید اجازه تردد داشته باشند.
 
همچنین مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز در این ارتباط گفت: تهران به کلکسیونی از انواع آلاینده‌های زیست محیطی و تلنباری از قوانینی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با محیط زیست سر و کار دارند اما هرگز اجرا نشده‌اند، تبدیل شده و در حال حاضر قوانین آلودگی هوا قوانینی فانتزی محسوب می‌شوند.
 
یوسف رشیدی با اشاره به این که بسیاری علت اصلی آلودگی هوا را کیفیت نامناسب بنزین‌های مصرفی اعلام می‌کنند، افزود: عدد اکتان بنزین‌های داخلی بالاست، ضمن این که ترکیبات آروماتیک سرطان‌زا در بنزین‌های تولید داخل دو تا سه برابر و میزان گوگرد و دیگر ناخالصی‌های آن نیز 3.5 برابر استاندارد یورو 4 است.
 
این استاد دانشگاه در زمینه روش‌های کنترل آلودگی هوا در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه خودروسازان داخلی ضریب تراکم باک خودروهای تولیدی خود را دستکاری می‌کنند که این کار فرآیند آلودگی هوا را تا 40 درصد افزایش می‌دهد، ضمن این که دارندگان خودروهای نسل جدید حتماً باید از بنزین سوپر استفاده کنند. /ز
برچسب ها: خودرو ، بنزین ، سوپر ، معلق ، غلظت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۴:۴۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۲
بنزین سوپر به لحاظ ترکیبات تفاوت چندانی با نوع معمولیش نداره و فقط تنها تفاوتش در عدد اکتان آن هست وگرنه در میزان گوگرد و ترکیبات آروماتیک و میزان بنزين موجود در سوخت سوپر و معمولی کاملا یکسان هستند اما بنزین یورو4 گوگردش کمتر از 10 پی پی ام هست و بنزين موجود در سوخت یورو4 کمتر از 1 درصد هست و همچنین ترکیبات آروماتیک آن به حداکثر 1 درصد می رسد پس چگونه ایشون به عنوان استاد دانشگاه می گویند خودروهای نسل جدید از بنزین سوپر استفاده کنند در حالی که این نوع از وسایل نقلیه به سوخت با استاندارد یورو4که دارای گوگرد بسیار پایینی هستند نیاز دارند نه بنزین سوپر البته بنزین سوپری که ما تولید میکنیم با استاندارد یورو2 بوده در حالی که بنزین سوپر اروپا با استاندارد یورو5 در حال تولید هست که اکتانی معادل 97 دارد -باتشکر
آخرین اخبار