استاندار کردستان گفت:گسترش فرآوری معادن وتلاش برای ایجاد صنایع تبدیلی در این حوزه ،گامی موثر و تعیین کننده در توسعه پایدار استان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، شهبازی در مراسم آغازعملیات اجرایی کارخانه گندله سازی فولاد صبا نوردر شهرستان بیجار افزود:خام فروشی ذخایرمعادن کردستان ،برای مردم استان هیچ وقت مفید نبوده زیرا آنچه موجب ایجاد اشتغال و فراهم شدن شرایط توسعه پایداردرمنطقه را فراهم می کند توسعه فرآوری این حوزه است.
وی اظهار داشت:ایجاد اشتغال و بالابردن سطح معیشت مردم کردستان و توسعه همه جانبه استان محور همه فعالیت ها و برنامه های دولت  خدمتگزار است و بر اساس این سیاست کلی تمامی حمایت های دولت از بخش خصوصی در حوزه معادن در گرو ایجاد اشتغال و بازگرداندن منافع و سود این سرمایه خدادادی به مردم منطقه است.
وی ستاد اجرایی معادن استان کردستان را یکی از فعالترین ستاد های کشور معرفی کرد و گفت:با همت و تلاش اعضای ستاد اجرایی معادن  استان،اجازه واگذاری معادن را به افراد غیر متخصص و دلال حذف می کنیم .
استاندار کردستان افزود:صاحبان سرمایه فعالان اقتصادی در کردستان باید با هدف ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی در منطقه برنامه ریزی داشته باشند وبرای جذب همه نیروهای لازم در بخش های مختلف کارخانه از بومی منطقه جذب کنند.
وی در این جلسه خواستار واگذاری سهام صنایع فعال دراستان به مردم منطقه شد واظهار داشت: اعضای هیات مدیره شرکت های فعال در ا ستان باید ارتقای سطح اقتصادی مردم منطقه را سرلوحه فعالیت های خود قراردهند.
شهبازی بیان کرد:از محل سود و درآمد شرکت فولاد صبا نور باید درزمینه مدرسه سازی و توسعه راههای روستایی در مسیر این شرکت مبالغی هزینه شود ،این انتظار برحق مردم است.
مدیر عامل فولاد صبا نور،هدف ازایجاد کارخانه گندله سازی را تبدیل کنسانتره آهن به گندله آهنی با هندسه و تخلخل یکنواخت اعلام کرد و افزود:راه اندازی این کارخانه در کنار کارخانه کنساتره آهن در بیجار شرایط استخدام بیش از 150نفر را به صورت مستقیم فراهم می کند.
سعید تفضلی افزود: برای راه اندازی این کارخانه سرمایه گذاری بیش از 180میلیارد تومان اختصاص یافته است./س
برچسب ها: گسترش ، معادن ، توسعه ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.