دکتر علي اکبر صالحي وزير امور خارجه کشورمان در مصاحبه اختصاصي با هفته نامه اشپيگل آلمان، حمايت ايران از نظام سوريه را اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛"علي اکبر صالحي" در مصاحبه اختصاصي خود با هفته نامه "اشپيگل" اظهار داشت ايران از طرح ابتکاري روسيه و آمريکا در راستاي برگزاري کنفرانس بين المللي در خصوص سوريه حمايت کرده و آمادگي حضور در اين کنفرانس را دارد.


وي در ادامه با بيان اينکه تاکنون دعوتي براي حضور در اين کنفرانس بين المللي به ما نرسيده، افزود: در صورت دعوت شدن حتما در ان حضور مي‌يابيم.

صالحي همچنين تصريح کرد ايران يکي از کشورهاي مهم منطقه است و امکان پيشبرد مذاکرات بين مخالفان و نظام سوريه را دارد.

وزير امور خارجه کشورمان همچنين با تاکيد بر اينکه براي ايران اين مهم است که کناره گيري "بشار اسد" از قدرت پيش شرط مذاکرات نباشد افزود با راه حل مسالمت آميز مي‌توان به بحران سوريه پايان داد.

وي در جايي ديگر از مصاحبه خود با "اشپيگل" به رابطه ايران با مصر هم پرداخت و گفت تهران همکاري و روابط مستحکمي با قاهره در خصوص مسئله سوريه دارد و ايران و مصر بر سر سه گزينه عدم مداخله خارجي در خط بحران، ضمانت استقلال و وحدت اراضي سوري و تشکيل رهبري انتقالي مشترکي از سوي مخالفان و نظام اين کشور توافق نظر دارند.

علي اکبر صالحي همچنين با محکوم کردن استفاده تروريستها از سلاح شيميايي در سوريه تصريح کرد ايران هم در خلال جنگ دهه هشتاد با عراق با چنين حادثه اي روبرو شده است.

وزير امور خارجه در مصاحبه با اين رسانه آلماني گفت هرگونه استفاده از سلاح کشتار جمعي را محکوم مي کنبم.

انتهاي پيام/


برچسب ها: صالحی ، اشپیگل ، ایران ، سوریه ، مصر ، المان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار