کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه منتظر ثبت نام خاتمی هم بودم، گفت: امروز روزی است که 45 هزار تومان آن با 15 هزار تومان سال گذشته برابری می‌کند. اگر قرار باشد که این مسئله ادامه پیدا کند به معنای سقوط پول ملی است که کمتر از سقوط خرمشهر نیست.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "محسن رضایی" کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران، با حضور در دانشکده مدیریت این دانشگاه به تبیین مواضع خود پرداخت.

رضایی طی سخنانی با بیان اینکه در جامعه ما مشکلاتی مانند تحریم‌ها، منازعات سیاسی و معیشت مردم وجود دارد، اظهار داشت: دولتی که در آینده تشکیل می‌شود باید این مشکلات را از جامعه دور کند، چرا که دولت آینده باید بر اساس از بین بردن تحریم‌ها و منازعات سیاسی شکل بگیرد و در نتیجه محور اصلی این امر تشکیل اقتصاد مردمی است.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با شعار "سلام بر زندگی" بیان داشت: بهتر است سیاسیون دست از منازعات و لشکرکشی‌های سیاسی برداشته و به فکر بیکاری و منافع مردم باشند.

وی ادامه داد: مردم از دست دولت‌های تورمی و عوام‌فریب خسته شده‌اند و می‌خواهند کشتار تصادفات کم شده و صنعت خودروی داخلی متحول شود، اما وقتی منازعات سیاسی الویت پیدا کند زندگی مردم فراموش می‌شود.

ملت ایران تحمل دیدن دوباره منازعات سیاسی را ندارند


رضایی با بیان اینکه امروز روزی نیست که لشکرکشی‌های سیاسی اوج بگیرد، اظهار داشت: امروز روزی است که در این محاصره اقتصادی باید به فکر مردم بود و نه قدرت.

وی در همین راستا افزود: گره مشکل کار تنها مسئله مستی قدرت نیست، بلکه نداشتن برنامه و ضعف مدیریت در کشور بوده که بیش از تحریم‌ها به کشور آسیب می‌رساند.

رضایی تصریح کرد: از همه فعالان می‌خواهم که از منازعات سیاسی بپرهیزند، چرا که ملت ایران تحمل دیدن دوباره منازعات سیاسی را ندارند و به اندازه کافی طعم تلخ این لشکرکشی‌های سیاسی را چشیده‌اند.

هیچ کدام از سه دولت اخیر ثروت تولید نکرده‌اند

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه هیچ‌کدام از سه دولت اخیر ثروت تولید نکرده‌اند، گفت: دولت‌های قبلی ثروت را از زیر زمین استخراج کرده و مصرف می‌کردند و اگر هم با بی پولی مواجه می‌شدند از بانک مرکزی می‌خواستند تا پول چاپ کند.

وی افزود: امروز روزی است که 45 هزار تومان آن با 15 هزار تومان سال گذشته برابری می‌کند. اگر قرار باشد که این مسئله ادامه پیدا کند به معنای سقوط پول ملی است که کمتر از سقوط خرمشهر نیست.

رضایی تصریح کرد: دولت‌های مصرف‌گرا اکنون جوابگوی ملت نبوده و ما نیازمند مدیریت قوی بر اداره پول و ثروت کشور هستیم.

اگر کسی شایسته‌تر از من بود به میدان نمی‌آمدم

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا شما در صحنه انتخابات حضور یافته‌اید و آیا کسی را شایسته‌تر از خود می‌بینید، اظهار داشت: من به دنبال مفاخر بزرگ ایران مانند مهدی باکری، خرازی و ... بودم، اما آن‌ها را نیافتم، البته می‌دانم که با دستان شما ایران به سمت شکوفایی خواهد رفت و اگر کسی شایسته‌تر از من بود به میدان نمی‌آمدم.

رضایی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه نظر شما درباره حضور هاشمی، مشایی و جلیلی در انتخابات چیست، گفت: با حضور این افراد انتخابات ایران گرم شد، البته منتظر ثبت نام خاتمی هم بودم، بنابراین چه این‌ها باشند و چه کنار بروند من در صحنه حضور خواهم داشت.

وی افزود: من خط‌کشی‌ها را قبول ندارم و نمی‌خواهم به گذشته برگردم؛ مسئله من آینده یعنی زندگی مردم است و الآن باید ببینیم که چه کسانی می‌توانند ایران را از این گردنه عبور دهند.

وی در پاسخ به سؤال دانشجویی مبنی بر اینکه شما به عنوان یک کاندیدای مستقل وارد عرصه انتخابات شده و هزینه این انتخابات را از کجا تهیه می‌کنید، اظهار داشت: من از 30 انتخابات گذشته، در دو انتخابات شرکت کرده‌ام و نسبت به دیگر کاندیداها هزینه کمتری را برای انتخابات صرف کردم، به خاطر اینکه هیچ حزبی از من حمایت نکرده و من به صورت مستقل در این انتخابات شرکت کرده‌ام.

فساد سه هزار میلیاردی نشانگر ضعف نظارت بر سیستم بانکی بود

رضایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برنامه‌های شما در مدیریت اقتصاد و فدرالیسم اقتصادی چیست، اظهار داشت: در رابطه با بحث بانک و بازار پول ابتدا باید از بانک مرکزی شروع کرد، چرا که به خاطر دخالت بیش از حد سیاست‌مداران در تصمیم‌گیری‌های پولی، این بانک خاصیت خود را از دست داده است که باید آن را ساماندهی کرده و شورای پول و اعتبار را فعال کنیم.

وی افزود: نظارت بر سیستم بانکی ضعیف بوده و به همین خاطر مشکلاتی از جمله فساد سه هزار میلیاردی در این زمینه اتفاق افتاد. 

رضایی در ادامه  تأکید کرد: همچنین باید نقدینگی به سمت تولید و اشتغال هدایت شود، در حالی که اکنون نقدینگی به سمت خرید سفته، طلا و یا یک کالای خاص می‌رود که باید با یک مدیریت قوی به این امر رسیدگی کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با فدرالیسم اقتصادی نیز تصریح کرد: چون می‌خواهیم اقتصاد را مردمی کنیم باید ایالت‌های اقتصادی تشکیل دهیم که مردم خود به اداره مسائل اقتصادی بپردازند و هر یک از شهرهای ایران متناسب با محل خود و تفویض اختیارات مسائل اقتصادی آن شهر را اداره کرده و در شکوفایی اقتصاد موثر باشند.

فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها را بصورت "يارانه درآمدي" ادامه خواهم داد

رضايي در پاسخ به سوالي مبني بر چگونگي اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها گفت: درصدي از گراني‌هاي جامعه مربوط به يارانه‌ها بوده و به اين دليل ايجاد شده که يارانه‌هاي نقدي به صورت تورمي به جامعه تزريق شده است چراکه يارانه‌ها همانند سکه‌هاي داغ توليد را کم کرده و گراني را افزايش مي‌دهد.

وي افزود: به اجراي مرحله اول هدفمندي يارانه‌ها پايبندم اما مرحله دوم را به صورت يارانه درآمدي ادامه خواهيم داد.

گراني‌ها با يك سياست درست كاهش پيدا مي‌كند

اين کانديداي انتخابات رياست جمهوري يازدهم در پاسخ به اين سوال که شما چه زماني را براي رشد اقتصادي کشور در نظر داريد، اظهار داشت: هرکس كه بازه زماني رشد اقتصادي كشور را تعيين کند كه اقتصاد را نمي‌شناسد چراکه در اقتصاد، حدود را مي‌توان پيش‌بيني کرد اما نمي‌توان زمان دقيقي براي آن ارائه كرد و تنها مي‌توانيم بگوييم که با يک سياست درست اقتصاد ايران به ثبات بازخواهد گشت، گراني کاهش پيدا کرده و صادرات غير نفتي افزايش پيدا خواهد کرد.

ثبات را به بانک مرکزي بازمي‌گردانم

رضايي در پاسخ به سوالي مبني براينکه آيا رئيس‌جمهور مي‌تواند به تمامي برنامه‌هايي که ارائه مي‌كند، عمل کند و آيا با تصدي منصب رياست جمهوري مي‌خواهيد ايران را متحول کنيد؟ گفت: من تا کنون برنامه‌هايي را ارائه کرده‌ام و اگر احساس خطر نمي‌کردم خود را براي اين کار آماده نمي‌کردم.

وي افزود: استقلال را به بانک مرکزي باز مي‌گردانم چراکه رئيس‌جمهور مي‌تواند با تفاهم و تعامل تمامي اين اقدامات را انجام دهد و اگر دولتي شروع به دعوا کند مردم به آن بي‌اعتماد خواهند شد.

رضايي در پاسخ به سوالي مبني براينکه چه سياستهايي براي صنعت توليد خودروي داخلي خواهيد داشت؟ تصريح کرد: صنعت خودروي داخلي با وجود تعرفه‌هاي فعلي تنبل شده است بنابراين بايد هر سال چند درصد تعرفه‌ها را پايين آورده و در بازار خودرو رقابت ايجاد مي‌كنيم تا از اين همه کشتار در طي هر سال جلوگيري شود.

اين کانديداي انتخابات رياست جمهوري يازدهم در پاسخ به سوالي مبني براينکه براي حل نزاع‌هاي سياسي موجود كشور چه تمهيداتي انديشيده‌ايد، تصريح كرد: تنها راه حل کوتاه مدت براي اين مسئله، تشکيل ميزهاي گفتگو بوده و من تلاش دارم از دولت خودم شروع کنم که تحمل بالايي داشته و با يک شيوه اخلاقي سياسي جديد در دستگاه‌هاي دولتي به منازعات پايان بدهم.

وي با بيان اينكه ما اتوبوسي نمي‌آييم که اتوبوسي برويم، اظهار داشت: ما از افراد کارآمد استفاده مي‌کنيم تا آرامش را در جامعه به وجود آوريم و اخلاق، مشارکت و گفتگو محور اصلي دولت بعدي خواهد بود.

خدمت سربازي اجباري به خدمت حرفه‌اي تبديل مي‌شود

رضايي در پاسخ به سوالي مبني براينکه خدمت سربازي در دولت شما چگونه خواهد بود، تصريح کرد: رئيس جمهور، رئيس شوراي امنيت ملي کشور بوده و در اين حيطه مي‌تواند تمامي مباحث نظامي را مورد بحث قرار دهد.

وي افزود: ما در قالب يک طرح، خدمت سربازي اجباري را به خدمت حرفه‌اي تبديل مي‌كنيم که در آن خدمت سربازي به صورت داوطلبانه، آموزشي و داراي حقوق بوده که ان‌شاءالله اين طرح به تصويب برسد.

اگر حيا در جامعه تقويت شود تفكيك جنسيتي معنا ندارد

رضايي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه در دولت شما سياست تفکيک جنسيتي چگونه خواهد بود؟ اظهار داشت: تصميمي که اکنون گرفته شده يک کار زيربنايي بوده و من معتقد به کارهاي زيربنايي هستم اما با اين وجود به نظر من اگر حيا در جامعه تقويت شود تفکيک جنسيتي معنا ندارد.

اين كانديداي رياست جمهوري  در پاسخ به دانشجويي كه پرسيد شما قبلا اعلام کرده بوديد که براي فارغ‌التحصيلان شش ماه قبل از اتمام تحصيل آنها ايجاد اشتغال خواهيد کرد، چه برنامه‌اي براي تحقق اين امر داريد، گفت: طرحي داريم مبني براينکه شش ماه تا يک سال مانده به اتمام تحصيل دانشجويان براي آنها ايجاد اشتغال کنيم چراکه امروزه اشتغال براي جوانان و سابقه کار براي آنان به معضلي تبديل شده که بايد آن را حل کنيم لذا براي اين كار ابتدا جايگاه شغلي دانشجويان مطرح شده و سپس تحت عنوان مهارت‌آموزي در کارگاه‌ها به تعريف شغل پرداخته و تمام کارخانجات، موسسات و اداراتي که دانشجويان اين دوره‌ها را در آنها گذرانده‌اند، جذبشان کرده و ما به آنها تسهيلاتي ارائه مي‌دهيم.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار