طبق برنامه نهم توسعه باید سرانه مصرف شیر به 160لیتر شیر در سال برسد که با کاهش روند مصرف شیر به دلیل حذف یارانه این امر محقق نمی شود.

دکتر حاجی فرجی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران گفت:  با بيان  اینکه در حال حاضردو نوع شیر پاستوریزه و استرليزه در بازار موجود است گفت: یک تصور غلطی در جامعه بوجود آمده که علت ماندگاری شیر پاستوریزه به دلیل مواد افزودنی و نگهدارنده است که می توان آنها را در خارج از یخچال نگه داشت .

وی ادامه داد : در واقع اختلاف این دونوع شیر نحوه دما دهی است که تنها از لحاظ مدت زمان حرارت با هم فرق می کنند. و هیچ گونه تفاوتی از لحاظ مواد مغذی با هم ندارند.

 حاجی فرجی با بیان اینکه هر چند وقت یک بار صحبت های غیر قابل قبولی و کذب در خصوص شیر مثل وجود وایتکس در ‌آن مطرح  می شود عنوان کرد: این خبرهای کذب باعث نگرانی های مردم شده که  همین امر باعث کاهش  مصرف  لبنیات در کشور شده است البته باید توجه داشت که حذف یارانه  و افزایش قیمت مواد لبنی هم در این کاهش مصرف بی تأثیر نبوده است.

این متخصص تغذیه خاطر نشان کرد: باید طبق برنامه پنجم توسعه سرانه مصرف شیر به 160لیتر در سال برسد که هم اکنون از 60لیتر هم کمتر است که با این روند کاهش مصرف  هیچ وقت نمی توان به مصرف سرانه برنامه پنجم رسید./ع2
برچسب ها: شیر ، سرانه ، پاستوریزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار