رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هيچ گونه اپيدمي در منطقه زلزله‌زده بشاگرد گزارش نشده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، دکتر محمد شکاری ظهر یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت بهداشتی مناطق زلزله‌زده بیان داشت: براي پيشگيري از بروز بيماري مالاريا در منطقه اقداماتي همچون توزيع 600 تخته پشه‌بند (مه پاشي)، سم‌پاشي در منطقه انجام شده است.

شكاري افزود: همچنين براي پيشگيري از شيوع بيماري‌هاي منتقله آب و غذا 2 هزار و 400 بطري آب معدني، 400 قرص نان، 220 عدد قوطي كنسرو توسط مركز بهداشت استان در بين مردم توزيع شده است.

وی با اشاره به اينكه تيم‌هاي مبارزه با بيمارها نيز در منطقه مستقر هستند، افزود: خوشبختانه با مداخله سريع اوضاع بهداشتي تحت كنترل است و گزارشي ازشيوع  بيماري‌هاي واگير نشده است.

وي آموزش و اطلاع‌رساني به مردم در زمينه استفاده از آب و غذاي سالم را از ديگر اقدامات موثر در پيشگيري از بيماري‌ها دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان هرمزگان از تحت کنترل بودن کامل مناطق زلزله زده شهرستان‌ بشاگرد خبر داد.

شكاري با بیان اینکه وضعیت بهداشتی در اين شهرستان كاملا تحت كنترل است، اظهار كرد: باید مراقب باشیم در منطقه بیماری‌های منتقله از آب و غذا شایع نشود که خوشبختانه تا این لحظه هیچ موردی از بیماری‌ها مشاهده نشده است.

به گفته وی، با اشاره به اقدامات به موقع بهداشتی و پیشگیرانه صورت گرفته به خصوص در زمینه تأمین آب آشامیدنی و کلرزنی آب گفت: اقدامات تيم‌هاي عملياتي حوزه بهداشتي باعث شده است که موارد بیماری‌های اسهالی در منطقه مشاهده نشود.

شکاری افزود: يكي از اقدامات گسترده بهداشتی پیشگیري از بروز بیماری مالاریا در مناطق زلزله زده است تا شاهد بروز مالاریا در این مناطق نباشیم.

وی ياد آور شد: به دلیل این که به سمت گرم‌تر شدن هوا می‌رویم باید مراقبت‌های بهداشتی و پیشگیرانه در این زمینه را بیشتر کنیم./ک

برچسب ها: بشاگرد ، گزارش ، اپیدمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.