توجه به برنامه درسی مراقبت معنوی از بیمار در بازنگری سر فصل دروس رشته پرستاری یک ضرورت محسوب می شود.

دکتر فرشته آیین استاد یار دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران گفت:  تحقیقات نشان داده است که نیازهای معنوی از سوی بیماران در هنگام بیماری بسیار دیده شده است ، به طوری که بیماران انتظار دارند، تیم درمان از آنان در مورد نیازهای معنوی ایشان سوال کنند.

وی گفت: پرستار در این میان نقش حیاتی در کمک به بیماران برای حل کردن تنیدگی معنوی دارد، پرستار می تواند با ایجاد محیط درمان کننده و افزایش سلامت معنوی بیماران به آنها در سیر بهبود کمک کند.

آیین تصریح کرد: حرفه پرستاری بر مراقبت کل نگر و همه جانبه از بیمار تمرکز دارد. وجود بحث معنویت و مراقبت معنوی از بیماران به عنوان یک فصل از کتاب اصول پایه پرستاری نشان می دهد که آموزش چگونگی ارایه مراقبت معنوی به بیمار باید از ابتدای دوران تحصیل آغاز شود.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه یک فصل از کتب لاتین اصول پایه پرستاری ،معنویت و ارایه مراقبت معنوی از طرف بیمار است ، این بعد از مراقبت در سر فصل دروس پرستار ی نادیده گرفته شده است .

وی خاطر نشان کرد: از آنها که فراهم کردن مراقبت معنوی از جمله صلاحیت هایی است که دانشجویان پرستاری با ایمنی در طی دوران تحصیل به آن دست یابند. توجه به برنامه درس مراقبت معنوی از بیمار در بازنگری سرفصل دروس رشته پرستاری یک ضرورت محسوب می شود./ع2
برچسب ها: رشته ، پرستار ، دروس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار