معاون دانشجویی دانشگاه شهرکرد از وجود 3 هزار دانشجو در خوابگاه‌های این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران، رادفر معاون دانشجویی دانشگاه شهرکرد اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه قانونی وجود دارد که در آن کلیه امور مرتبط به خوابگاه‌ها باید به بخش خصوصی واگذار شود.

وی افزود: ورود بخش خصوصی در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی است و بیشتر سرما‌یه‌گذاران بخش خصوصی از پرداختن به این بخش غافل هستند.

رادفر از حضور 3 هزار دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه شهرکرد خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار 700 دانشجوی دختر و یک هزار و 300 نفر دانشجوی پسر هستند.

وي افزود: دانشگاه شهرکرد دارای هفت خوابگاه ملکی، دو خوابگاه استیجاری، دو خوابگاه خودگردان در سطح شهر شهرکرد و همچنین دو خوابگاه استیجاری برای دانشجویان دانشکده هنر فارسان است.

وی بازسازی و بهسازی خوابگاه‌ها را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته خوابگاه‌ها دانست و اذعان داشت: در این هفته از خوابگاه‌ها بازدید شده و سطح بهداشت و رفاه واحدهای مسکونی بررسی شده و آن تعداد که نیازمند بازسازی و بهسازی هستند برای انجام اقدامات مورد نیاز در دستور کار قرار می‌گیرد.

رادفر با اشاره به میزان سرانه خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه شهرکرد، خاطرنشان کرد: در این دانشگاه سرانه خوابگاه‌ها 13 الی 14 متر مربع برای هر نفر است.

وی با اشاره به خوابگاه‌های دانشجویان متاهل در این دانشگاه تصریح کرد: در دانشگاه شهرکرد 20 سوئیت متاهلی وجود دارد که در حال حاضر 12 دانشجوی متاهل در آن‌ها زندگی می‌کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه شهرکرد از آماده‌سازی 24 برنامه مدون در هفته خوابگاه‌ها خبر داد و گفت: متناسب با روزشمار هفته خوابگاه‌ها، برنامه‌های پیش‌بینی شده که متناسب با هر روز این هفته هستند اجرا می‌شوند.

وی ادامه داد: در این دانشگاه صرف آموزش کافی نیست بلکه تربیت دانشجویان در اولویت امور دانشگاه قرار دارد.

شایان ذکر است در پایان این نشست از خبرنگارانی که در برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور حضور فعال داشتند تجلیل شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار