يک فعال اصلاح طلب با بيان اينکه رد صلاحيت هاشمي امکان پذير نيست گفت: هاشمی در جایگاهی نیست که رد صلاحیت شود و حضور وي در انتخابات آرایش انتخابات را برهم زد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، ابراهیم اصغرزاده فعال اصلاح طلب در حاشیه جلسه علنی امروز (يك‌شنبه) با حضور در جمع خبرنگاران گفت: من و دوستانم خیلی تلاش کردیم تا آقای هاشمی را راضی کنیم تا به صحنه انتخابات بیاید، او شخص مفیدی است و می‌تواند معادله کم مجهولی آینده را حل کند.

وی تصریح کرد: موضوع ائتلاف در انتخابات یک فواید کلاسیک دارد که آقای هاشمی و بقیه کاندیداها بهتر می‌دانند که چه اقداماتی انجام دهند چرا که هر کاندیدا دارای یک پایگاه است و اگر قرار باشد ائتلافی صورت گیرد باید این چارچوب حفظ شود.

این نامزد انتخابات یازدهمین دور ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا به نفع هاشمی کنار خواهید رفت، گفت: هیچ منعی ندارم که با هاشمی همکاری کنم.

وی افزود: حوزه اقتصادی و حوزه سیاست خارجی از جمله حوزه‌هایی است که هاشمی رفسنجانی می‌تواند آن را سرو سامان دهد.

عضو سابق شورای شهر افزود: جناح اصولگرا به لحاظ روانی در وضعیت بسیار سختی قرار گرفته است چرا که وضعیت فعلی را محصول کار خود می‌داند، حتی برخی کاندیداهای اصولگرا نسبت به مسئله هولوکاست در سیاست خارجی اعتراضی صحبت می‌کنند.

اصغر زاده تصریح کرد: اعتراض به وضعیت فعلی اقتصاد و وضعیت سیاست خارجی وجه اشتراکی است که جریان اصلاح طلب و اصولگرا دارد اما در خصوص مسائل خصوصی و برخی نگرش‌ها اختلاف نظرهایی وجود دارد.

وی تصریح کرد: از اینکه با هاشمی همکاری کنم هیچ ابایی ندارم و ادامه فعالیتم در این مسیر بستگی به آرایش سیاسی انتخابات دارد، برای من منافع ملی کشور الویت دارد و نه جناح و مرزبندی‌ها، بنابراین هاشمی را در این زمینه موثر می‌دانم و مشوق ایشان در ورود به عرصه انتخابات بودم اینکه در این عرصه چگونه رقابت کنیم منوط به ملاقات‌هایی است که با ایشان خواهيم داشت.

اضغرزاده در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا فکر نمی‌کنید هاشمی رفسنجانی مجدداً شکست بخورد، افزود: صحنه سیاسی انتخابات هم بخش مثبت دارد هم بخش منفی و هر کاندیدایی دارای رای خاصی است ولی وضعیت فعلی نشان نمی‌دهد که وضع رای هاشمی بد است.

وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه آیا حضور هاشمی در انتخابات بازگشت به عقب نیست، گفت: نه، بستگی به این دارد که هاشمی 1392 چگونه خود را بازسازی می‌کند و آيا با هوشمندی که دارد هم به گونه‌ای خود را بازسازی می‌کند که حمایت کشورهای مختلف را در بر داشته باشد.

اين فعال اصلاح طلب همچنین در خصوص احتمال رد صلاحیت هاشمی توسط شورای نگهبان اظهار داشت: این موضوع امکان پذیر نیست چرا که رد صلاحیت هاشمی کشور را با بحران مشروعیت مواجه می‌کند و هاشمی در جایگاهی نیست که رد صلاحیت شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات آرایش انتخابات را برهم زد ولی باید ببینیم که شعار و چه کمپینی را برای خود انتخاب خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: هاشمی ، انتخابات ، صلاحیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار