اولین یادواره ملی سرداران و 22 هزار شهید استان های گیلان، مازندران و گلستان همزمان با 24 اردیبهشت ماه سال جاری در حرم حضرت امام خمینی (ره) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار سرتیپ مرتضی باقری در نشست خبری امروز گفت: تقدیر از شهدا و حفظ نام و یاد آن ها وظیفه بزرگی است بیش از 2 هزار عملیات کوچک و بزرگ طی 8 سال دفاع مقدس در برابر دشمن داشتیم که این جزء افتخارات نظام است در حالی که دشمن اظهار داشت که ایران با وجود تجهیزاتی که در اختیار دارد تنها 30 روز می تواند در برابر ما مقاومت کند.

وی ادامه داد: 190 هزار شهید در جنگ 8 ساله و 40 هزار شهید در بمباران های دشمن تقدیم این نظام شد این در حالی است که تلفات عراقی ها به 760 هزار کشته و 60 هزار مفقود الاثر رسید  و به علاوه 240 هزار نفری که توسط صدام حسین که شامل مردم عادی و نظامی ها می شد کشته شدند نشان می دهد ما توانستیم با کمترین تلفات بر دشمن پیروز شویم.

سردار باقری اظهار داشت: تا به امروز کنگره شهدا در 30 تا 40 درصد استان ها برگزار شده اما در مابقی استان ها صورت نگرفته و این امر جزء وظایف ماست که از این  گنجینه تمام نشدنی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: باید تمام اسناد و آثاری که در این حماسه حضور داشتند را ثبت و ضبط کنیم.

وی با اشاره به ساخت موزه دفاع مقدس تصریح کرد: این موزه در فضای بیش از 40 هکتار در کنار حرم امام در دست احداث است که هم اکنون فاز صفر مهندسی و محتوایی به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: این موزه و مجموعه حفظ آثار یک کار ملی است و برای جمع آوری تمامی آثار از داخل و خارج کشور 12 پروژه را بین تمامی دستگاه ها توزیع کرده ایم و به عنوان یک تکلیف شرعی همه باید آن را انجام دهند

وی با بیان این مطلب که بیش از 300 سردار شهید در استان های شمالی داریم اضافه کرد یاد بود 22 هزار شهید و سردار ملی با محوریت شهیدان اصغری، طوسی و املاکی همزمان با سالروز عملیات بیت المقدس برگزار می شود و این پس هر ساله این مراسم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص برگزاری یاد بود گفت: در حال حاضر 3جلد کتاب برای معرفی 3 سردار شهید زیر چاپ است همچنین چاپ پوستر و دعوت نامه ، ارائه مستندات، پخش تیزر و تجلیل  از خانواده محترم سه شهید از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این مراسم است.
سردار باقری در پایان از اجرای این برنامه در  دیگر استانها خبر داد و خاطر نشان کرد: بعضی از استانها از جمله استان خراسان کرمان و سیستان و بلوچستان با توجه به شهدای بسیاری که تقدیم به این استان کرده اند به آنها پیشنهاد داده ایم تا تدارک لازم را برای برپایی یادواره شهدای استا‌شان فراهم کنند تا ما نیز در تهران میزبان آنان باشیم./ز
برچسب ها: مقاومت ، تجهیزات ، تلفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار