"کامران باقری لنکرانی" با بیان اینکه رقابت درون‌گفتمانی را برای کسانی که گفتمان مشابهی دارند صحیح نمی‌دانم، گفت: سبد رأی هاشمی و مشایی یکی است، این دو در صحنه نمی‌خواهند برنامه‌های خود را مطرح کنند، بلکه بیشتر قصد فضاسازی در جامعه را دارند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "کامران باقری لنکرانی" در دانشگاه علم و صنعت درباره اهمیت انتخابات آتی در کشور اظهار داشت: آن چه که انتخابات را در این پنج هفته باقی‌مانده تحت تأثیر خود قرار می‌دهد این است که مردم آگاهانه انتخاب خود را انجام دهند و کاندیداها خود و برنامه‌هایشان را به طور مشخص به مردم معرفی کنند.

وی افزود: عده‌ای قائل به این مسئله نیستند که برای حضورشان برنامه‌ای از خود ارائه دهند و می‌خواهند با ایجاد یک فضای احساسی و تاکید بر عواطف و شعارهای به زعم خود شورانگیز به مدیریت کردن فضای انتخاباتی بپردازند.

کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: افراد هر چه قدر خود را بزرگ بدانند و وابستگی زیادی به مناصب قدرت در کشور داشته باشند باید پاسخگوی برنامه‌هایشان در برابر مردم باشند، چرا که عده‌ای با نوعی تغافل می‌خواهند از هدف اصلی کاندیداتوریشان بگذرند.

لنکرانی با اشاره به برنامه‌هایش در انتخابات ریاست جمهوری گفت: مباحث سیاست خارجی و اقتصادی باید به عنوان دو اصل مهم از سوی رئیس‌جمهور آینده مد نظر قرار گیرد و این که نباید به اقتصاد یک نگاه فوریتی داشته باشد تا بتواند از این طریق با پاسخگویی به نیازهای مردم به هدف خود در عرصه اقتصاد که رشد و تعالی آن است دست پیدا کند.

لنکرانی ادامه داد: در پایان جنگ تحمیلی فرصت بازسازی اقتصاد را داشتیم، اما متأسفانه آن‌طوری که باید عمل نکردیم و باید به این مسئله اذعان داشت که بسیاری از ریشه‌های مشکلات اقتصادی در کشور به سال‌های قبل از انقلاب هم باز می‌گردد.

وی بزرگ‌ترین آفت در اقتصاد کشور را انحصارطلبی دانست و تصریح کرد: ایجاد این آفت بزرگ در اقتصاد کشور موجب از بین رفتن نوآوری و پیشرفت می‌شود و این که در صورت عدم توجه به ریشه‌های مشکلات اقتصادی، ارائه راهکار از سوی افراد و کارشناسان هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

کاندیدای جبهه پایداری در ادامه سه راهکار را برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: تحول در نظام بانکی کشور، مقابله با زمینه‌های فساد از جمله ویژه‌خواری و انضباط دولت در توزیع نقدینگی از جمله راهکارهای من برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور در آینده است.

لنکرانی با اشاره به عرصه سیاست خارجی کشور گفت: باید با عقل و تدبیر در این عرصه از خود واکنش نشان داد و این که سیاست خارجی خود را مبتنی بر واسطه‌گری عده‌ای از کشورهای عربی قرار ندهیم، چرا که به عنوان یک نقطه ضعف مطرح می‌شود.

وی افزود: تعمیق سیاست خارجی کشور باید به عنوان یک اصل مهم مد نظر قرار گیرد و این که دولت باید به تمام مقوله‌های اقتصادی، سیاسی و ... یک نگاه فرهنگی داشته باشد، چرا که در غیر این‌صورت این مسائل قابلیت شکنندگی خواهند داشت.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ارتباط با کاندیداتوری "سعید جلیلی" در انتخابات گفت: رقابت درون‌گفتمانی را برای کسانی که گفتمان مشابهی دارند صحیح نمی‌دانم. گفتمان انقلابی باید با یک پرچم‌دار در این عرصه حضور پیدا کند و ما به سهم خود به ایفای نقش می‌پردازیم.

لنکرانی در پاسخ به این‌که با توجه به سابقه وزارتش در دولت نهم چه میزان توانایی اجرای کارهای مدیریتی کشور به عنوان رئیس‌جمهور را دارد، تصریح کرد: این قبیل مسائل مهم نیست؛ در قانون اساسی تعریف شده که رئیس‌جمهور باید جزو رجال سیاسی و مذهبی کشور باشد، در ضمن به شما بگویم که وزارت بهداشت و درمان به عنوان دومین وزارتخانه کشور مطرح است.

لنکرانی در ارتباط با طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: کسانی که این طرح را مطرح می‌کنند می‌خواهند زیر بار پاسخگویی مقابل اسلامی شدن دانشگاه‌ها شانه خالی کنند و اینکه این مقوله مساوی تفکیک جنسیتی نیست.

وی در ارتباط با کاندیداتوری "هاشمی" و "مشایی" در انتخابات ریاست جمهوری گفت: هر دوی این افراد تمرکزشان را بر روی آرای خاکستری گذاشته‌اند و با بیان حرف‌های ابهام‌آمیز، دوپهلو و ترویج نگاه خاصشان به آینده، وارد این عرصه شدند.

وی افزود: سبد رأی این دو را یکی می‌دانم و خوشحال می‌شویم که تا آخر بیایند. آرا تعیین‌کننده شخص رئیس جمهور در انتخابات خواهند بود و باید به این مسئله اشاره کرد که این دو در صحنه نمی‌خواهند برنامه‌های خود را مطرح کنند، بلکه بیشتر قصد فضاسازی در جامعه را دارند و حرف‌هایی را به زبان می‌آورند که هم انقلابی‌ها بدشان نیاید و هم ضد انقلابی‌ها خوششان بیاید.

لنکرانی ادامه داد: در جبهه پایداری نگاه حزبی وجود ندارد و بنا را براین گذاشته‌ایم که در آینده یک پرچم‌دار در عرصه حضور یابد. یکی از آفت‌های مدیریت کشور این است که اصولگرایی حزبی در مقابل اصولگرایی واقعی ایستاده است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره سلب مسئولیتش در وزارت بهداشت و درمان از سوی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: من از دولت اخراج نشدم، بلکه دوره مسئولیتم پس از چهار سال تمام شد و تفاوت‌های فکری موجود میان ما از جمله در مورد مسئله معاون اولی مشایی در دولت باعث شد که دیگر با یکدیگر همکاری نکنیم.

وی با اشاره به پدیده "بیداری اسلامی"، تلاش غرب را در جهت اختلاف‌افکنی میان این پدیده با جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: در همان زمان بود که نگاه "مکتب ایرانی" مطرح شد و باید به این مسئله اذعان داشت که طرح این مکتب در آن زمان به نوعی حرکت در جورچین دشمن بوده و این نوع بی تدبیری‌ها قطعاً نمی‌تواند در مدیریت کلان کشور رخ دهد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: ساحت انتخابات، ساحت انتخاب اصلح و جذب حداکثری بوده و به عنوان ساحت اداره کشور مطرح است. ما موظف به انتخاب شخص اصلح و شایسته برای ریاست جمهوری هستیم.

لنکرانی در پایان در پاسخ به اینکه در مقابل کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی آیا اعتماد به نفس حضور در این عرصه را دارید یا خیر، خاطرنشان کرد: توان یک آدم 48 ساله بیشتر از آدم 78 ساله است.

انتهای پیام/
برچسب ها: احزاب ، کاندیدا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار