رژيم صهيونيستي همچنان به پايمال کردن حقوق فلسطيني ها ادامه مي دهد و خود را فراتر از قانون مي داند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه اماراتي الخليج در يادداشتي با عنوان "اسرائيل و سياست حرکت بر لبه پرتگاه" به قلم "محمد خليفه" نوشت: اسرائيل همچنان به کشورهاي عربي و جهان آزاد يادآوري مي کند که فراتر از قانون است و به نقض حقوق در داخل فلسطين و خارج از آن بدون هيچ عامل بازدارنده اي ادامه مي دهد. به همين علت بود که روز يکشنبه پنجم ماه مه 2013 دست به حمله نظامي به اهدافي در اطراف دمشق زد. بمب افکن هاي اسرائيلي و موشک هاي هدايت شونده آن اهدافي را در مناطق جمرايا و الهامه و قاسيون هدف قرار دادند.

در اين حملات دهها سوري کشته و زخمي شدند. اسرائيل ادعا کرد يک محموله سلاح ايران را که قرار بود از طريق سوريه به دست حزب الله لبنان برسد هدف قرار داده است. ولي نادرست بودن اين ادعا پس از آن که مشخص شد واحدهاي نظامي سوريه در اين حمله هدف قرار گرفته اند، ثابت شد. 

واقعيت آن است که اسرائيل با اين مداخله خود به جهانيان نشان داد بخشي از بحراني است که کشور و دولت سوريه را هدف قرار داده است. اسرائيل با اين اقدام، کل منطقه را در آستانه انفجار قرار داد. بعيد است که اسرائيل بدون موافقت قبلي آمريکا دست به اين حمله زده باشد زيرا اين تجاوز ممکن بود واکنش نظامي سوريه را به دنبال داشته باشد که منطقه را به سوي جنگ منطقه اي و حتي جنگ جهاني پيش مي برد.

واقعيت هاي جهاني نشان مي دهد که احتمال وقوع درگيري گسترده بين المللي وجود ندارد زيرا تداخل روابط اقتصادي بين غرب و کشورهاي روسيه و چين موجب شده است دو طرف به يکديگر نياز داشته باشند. بدهي هاي آمريکا به چين طبق تازه ترين آمارها به ده تريليون دلار رسيده است و روسيه تامين کننده نفت و گاز بسياري از کشورهاي اروپاي غربي است و به کشورهاي اروپايي آسيب ديده از بحران مالي در اتحاديه اروپا کمک اقتصادي مي کند. به رغم اين مسئله، تاريخ نشان مي دهد نبايد احتمال آغاز رويارويي فراگير در جهان را ناديده گرفت زيرا حادثه اي کوچک موجب وقوع جنگ جهاني دوم در سال 1939 شد. 


برچسب ها: اسرائیل ، پرتگاه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار