علی اسماعیلی با اشاره به آمار 30 میلیارد تومان فروش از طریق بن کارت خرید الکترونیک از پلمپ نشدن غرفه ها به طور دائم خبر داد.

علی اسماعیلی رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران، در رابطه با آمار کلی نمایشگاه امسال گفت: در حدود 5 میلیون نفر بازدید کننده امسال داشتیم.
وی ادامه داد: به لطف خدا امسال استقبال علیرغم محرومیت مالی و تحریم ها چه از نظر ناشران و چه از نظر بازدیدکنندگان بسیار عالی و پرشور بوده است.
اسماعیلی افزود: در بخش بین الملل حضور کشورها و نمایندگی های مختلف را داشتیم و چه در بخش داخلی و چه در بخش بین الملل ناشری نداشتیم که درخواستی داشته باشد و مورد توجه واقع نشود.
رئیس بیست و ششمین نمایشگاه تهران در رابطه با عناوین کتابهای نمایشگاه امسال عنوان کرد: 65 عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب امسال وارد کردیم که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
اسماعیلی در رابطه با میزان تخلفات امسال افزود: رعایت قوانین مربوط به حوزه نشر با همکاری از سوی تشکلهای نشر و غرفه داران به گونه ای بود که کمترین میزان تخلف را نسبت به سال گذشته داشتیم و از نظر پوششی و حجاب همکاری خوبی از مسئولان حوزه ها داشتیم، به طوری که از سوی شورای امر به معروف و نهی از منکر در ده مرکز هزار شاخه گل به افراد با حجاب و غرفه داران داده شد.
وی در رابطه با آمار پلمپ 8 غرفه و تعداد 883 کتاب جمع آوری شده در نمایشگاه خبر داد: 8 غرفه پلمپ نشده است و فقط تعطیلی 4 ساعته داشته و در رابطه با کتابهای جمع آوری شده بهتر است آماری داده نشود.
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به افزایش فروش 10 تا 15 درصدی نسبت به سال گذشته عنوان کرد: حدود 30 میلیارد تومان فروش فقط از طریق بن کارت و خرید الکتروینک داشتیم و با توجه به آخرین وضعیت ثبت نام کنندگان بن کارت تعداد 158 هزار و 514 نفر بودند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار