عضو کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به اینکه افزایش قیمت سوخت می‌تواند باعث بالا رفتن قاچاق این کالا در کشور شود، گفت: مدیریت توزیع منابع سوخت از اهمیت بالایی برخوردار بوده، لذا ضروری است برای شیوه‌های جدید منفعت طلبانه قاچاقچیان سوخت روش‌های متناسبی جهت مقابله با آنها به کار گرفته شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران  همدان ؛ابراهیم کارخانه‌ای با اشاره به اینکه نرخ حامل‌های انرژی برای سال جاری با افزایش قابل توجهی مواجه نخواهد شد، گفت: هرچند دولت بر اساس بودجه پیشنهادی خود به مجلس خواهان افزایش قیمت حامل‌های انرژی شده، اما مجلس با این امر مخالف بوده، لذا نرخ حامل‌های انرژی در سال جاری با افزایش قابل توجهی مواجه نخواهد شد.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تغییر قمیت بنزین اثر قابل توجهی بر تورم موجود در جامعه ایجاد نخواهد کرد، افزود: هرچند باید از تورم و گرانی‌های بیشتر در کشور جلوگیری شود، اما به نظر نمی‌رسد افزایش ناچیز قیمت حامل‌های انرژی بویژه بنزین و گازوئیل تاثیر چندانی در تورم موجود در کشور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت سوخت می‌تواند باعث بالا رفتن قاچاق این کالا در کشور شود، تصریح کرد: مدیریت توزیع منابع سوخت از اهمیت بالایی برخوردار بوده، لذا ضروری است برای شیوه‌های جدید منفعت طلبانه قاچاقچیان سوخت روش‌های متناسبی جهت مقابله با آنها به کار گرفته شود.

کارخانه‌ای به راه‌های جلوگیری از قاچاق سوخت اشاره و اظهار داشت: توزیع ۱۰۰ درصدی حامل‌های انرژی اعم از بنزین و گازوئیل با کارت هوشمند سوخت و تدوین برنامه‌ای قوی و کارآمد از مسیر تولید تا مصرف می‌تواند راه‌کاری در جهت کاهش و مقابله با قاچاق سوخت در کشور باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، نظارت‌های ضعیف را از دلایل اصلی افزایش قاچاق سوخت در کشور دانست و خاطر نشان کرد: متاسفانه در حال حاضر نظارت‌ها ضعیف و مبتنی بر یک برنامه جامع و کارآمد نبوده، لذا ضرورت دارد مسئولین در این خصوص با برنامه‌ریزی قوی، مدیریت مشخص و هدفمند به مبارزه قاطعانه با این اقدام تهاجمی علیه منافع ملت، برخیزند./س
برچسب ها: مجلس ، قاچاق ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.