دبیر انجمن تحقیق و توسعه صنایع و معادن پیشنهاد داد: وزارت صنعت برای ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان ، هزینه های پرداخت شده از سوی شرکت ها برای تحقیق و توسعه را بعنوان مالیات آنها در نظر گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، حمید طاهباز توکلی امروز در سمپوزیوم تولید پایدار در صنعت خودرو اظهار داشت: وزارت صنعت،معدن و تجارت باید برای تحقیق و توسعه انگیزه سازی کند و هزینه های پرداخت شده از سوی شرکت ها برای این امر را بعنوان مالیات آنها در نظر گیرد.
وی ادامه داد:در کشورهای دیگر همچون کره جنوبی برنامه‌ریزی برای توسعه صنعتی به صورت بلند مدت و برای چند دهه آینده صورت می گیرد اما متاسفانه در ایران این گونه نیست.
توکلی افزود:‌ به عنوان مثال در حال حاضر باید نسل سوم سمند تولید و عرضه می‌شد اما به دلیل نبود همین برنامه‌ریزی‌های بلندمدت این کار صورت نگرفت و تحقیق و توسعه عملا از صنعت خودروی کشور کنار گذاشته شده است.
وی با بیان اینکه 48 درصد تولید ناخالص داخلی کشور در اختیار بخش صنایع ، معادن و تجارت است،  گفت: قدرت در دست صاحبان تکنولوژی است و ما نیازمند توسعه بخشیدن ، طراحی و نوآوری های تکنولوژی به بازار هستیم.
دبیر انجمن تحقیق و توسعه تصریح کرد:متاسفانه ادغام و جدایی جزو شاخصه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در 30 سال اخیر بوده است.
وی با بیان این‌که در 30 سال گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور هفت بار تغییر کرده است خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز زمزمه‌های جدایی وزارت صنعت، معدن و تجارت شنیده می‌شود که البته این تفکیک‌ها و دوباره به هم پیوستن‌ها حاصلی جز ایجاد بلاتکلیفی و بحران ندارد.

برچسب ها: تحقیق ، توسعه ، مالیات ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار