استاندار اصفهان با اشاره به ظرفیت های مصرف بهینه انرژی در معماری سنتی کشور گفت: برگزاری همایش های اقلیم و ساختمان باید بین معماری سنتی و فناوری های جدید ساخت، نسبت برقرار کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان علیرضا ذاکراصفهانی دیروز در دومین همایش ملی اقلیم، ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی با رویکرد توسعه پایدار اظهار کرد: معماری امروز باید انعطاف داشته باشد و شرایط جدید را درک کند.
وی افزود: موضوع مصرف بهینه انرژی و لحاظ آن در امر ساخت و ساز در دستور کار استانداری اصفهان هم قرار دارد و در این گونه همایش ها با انجام کار علمی باید ایده ها به منصه ظهور نیز برسد.
وی با اشاره به حوزه تمدنی ایرانی و اسلامی در کشور گفت: حدود 150 تا 200 سال قبل این رویکرد با سه واکنش تجددمآب 100 درصد، قشری گری و جریان سنت گرا با نگاه باز به دنیای جدید مواجه شد.
استاندار اصفهان تاکید کرد: رویکرد سوم در انقلاب اسلامی متجلی شد و در آن ضمن حفظ داشته های خود تلاش می کنیم با فناوری های جدید امور خود را سامان ببخشیم.
وی گفت: استان اصفهان هم اینک ظرفیت ایجاد نیروگاه برق سه هزار مگاواتی را دارد و به دلیل نزدیکی به کویر از انرژی های نو مانند خورشیدی و باد نیز بهره کافی دارد.
وی افزود: در دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان نیز به صورت آزمایشی استفاده از انرژی خورشیدی در حال اجراست.
ذاکراصفهانی گفت: کاهش مصرف انرژی مشارکت همه جانبه همه دستگاه ها را می طلبد و به طور مثال مصرف گاز شرکت فولادمبارکه اصفهان معادل مصرف گاز 20 استان کشور است.
وی تاکید کرد: میزان مصرف گاز در ایران با مصرف کشور چین با جمعیت چندی برابر ایران، برابری می کند و نیز از استاندارد مصرف جهانی بالاتر است.
دومین همایش ملی اقلیم، ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی با رویکرد توسعه پایدار به مدت دو روز در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می شود/س

برچسب ها: اصفهان ، مصرف ، بهینه ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.