کارشناس مسوول مدارس غیر دولتی و آموزشگاههای علمی آزاد اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: مدارس غیر دولتی برای اجرای طرح چهار دوره سه ساله با مشکل فضای آموزشی مواجه اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان حسین میرمهدی افزود: 90 درصد مدارس غیر دولتی در استان اصفهان در مکانهای استیجاری مستقر است و شرایط فیزیکی لازم برای اجرای طرح نظام آموزشی جدید را ندارد.
وی اظهار کرد: در مدارس دولتی شرایط فیزیکی بر اساس اعلام سازمان نوسازی مدارس رعایت می شود.
وی اضافه کرد: مدارس غیر دولتی با توجه به اینکه نمی شود شرایط مناسب را برای آنها فراهم کرد مجبور هستند از کلاس اول تا پایه ششم را در یک مکان جا بدهند که این اختلاف سن مشکلات بسیاری را برای دانش آموزان فراهم می کند.
میرمهدی همچنین در ارتباط با استقبال از مدارس غیر دولتی گفت: استان اصفهان پس از تهران بالاترین آمار دانش آموزان غیر دولتی را به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: بالغ بر 85 هزار نفر دانش آموز و بیش از 10 درصد دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.
وی همچنین در مورد بکارگیری نیروی انسانی و استفاده از بازنشستگان در این مدارس گفت: تاکید موسسان مدارس غیردولتی بر بکارگیری نیروهایی است که با مهارت و تجربه بتوانند برای مدرسه، دانش آموز جذب کنند.
وی اضافه کرد: اگر مدارس غیر دولتی نتوانند از نیروهای کارآمد و توانمند بهره ببرند در درجه نخست، خودشان ضرر می کنند.
میر مهدی با اشاره به 600 مورد تقاضا برای تاسیس مدرسه غیر دولتی گفت: متقاضیان پس از ثبت نام اولیه، کد رهگیری دریافت کرده اند و تا پایان اردیبهشت ماه موظفند برای معرفی مکان و سایر مدارک اعلام شده در سامانه مربوط اقدام کنند.
وی در بخش دیگری با اشاره به اعلام نشدن شهریه امسال مدارس غیر دولتی گفت: مدارس غیردولتی موظفند که هنگام ثبت نام با در دید گذاشتن شهریه سال گذشته، اقدام به دریافت شهریه قبلی کنند تا پس از اعلام نرخ جدید شهریه؛ مابه التفاوت آن از والدین دریافت شود.
وی تصریح کرد: والدین اگر در هنگام ثبت نام با رقم های زیاد پیش از اعلام نرخ جدید شهریه های مدارس دولتی مواجه شدند می توانند با شماره های 2229673 ، 2219601 تماس بگیرند و یا به نزدیکترین آموزش و پرورش محل خود مراجعه کنند/س

برچسب ها: اصفهان ، مدارس ، غیردولتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.