یک شاعر و پژوهشگر حوزه شعر و ادبیات گفت: صائب به خاطر ظرافت اندیشی های هندی مورد توجه اهل ذوق، شعر و ادب است و نیز به کشف و شهودهای خود دست یافته و به زبان ویژه ای سخن می گوید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، "حسین اسرافیلی" اظهار داشت: اصولا سبک هندی یک نوع ظرافت خاص دارد و صائب در این حوزه شعری فعالیت های درخور توجهی را انجام داده است.

وی افزود: معمولان در هر سبک شعری افرادی وجود دارند که به قله هایی دست یافته اند و صائب در سبک هندی به این مرتبه رسیده است.

این شاعر اضافه کرد: در هر روزگاری سبک نو و نوع جدیدی از شعر ظهور می یابد و علاقمندانی در آن حوزه به فعالیت می پردازند و بعد از قرن ها از بروز یک سبک شعری، تازگی هایی در سبک مورد نظر ایجاد می شود؛ به این معنا که منظرهای تازه تری نسبت به آن یافته می شود که این امر اوج کار محسوب می شود و در مرحله بعدی جای خود را به سبک جدیدی می دهد.

اسرافیلی در بخش دیگری از سخنان خود درباره سبک هندی گفت: در سبک هندی ظرافت هایی وجود دارد که در مصرع نخست سوالی مطرح  و در مصرع دوم پاسخ آن با مثالی ادامه می یابد که در این زمیه  شاعران فراونی فعالیت کرده اند.

وی گفت: خود صائب نیز درباره مضمون های به کار رفته در شعرهایش اشاره هایی دارد و معتقد است که تمامی مضامین و ظرافت ها را در اشعار خود به کار گرفته و به نازک خیالی های خود رسیده است.

 وی اظهار داشت: صائب مورد توجه بسیاری از ادب دوستان و پژوهشگران ادب فارسی قرار گرفته است و برخی از شاعران بزرگ مانند مرحوم امیری فیروزکوهی در زمینه اشعار صائب پژوهش های فراوانی انجام داده اند.

اسرافیلی خاطرنشان کرد: صائب پژوهان بسیاری در ایران وجود دارند که نشان دهنده این است که صائب به کشف و شهودهای خود دست یافته و به زبان ویژه ای سخن می گوید./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.