استاندار خوزستان گفت: تابستان امسال، تخصیص آب به طرح های كشاورزی و تامین آب شرب مردم در اولویت قرار می گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، سید جعفر حجازی در نشست شورای هماهنگی بحران استان با بیان اینكه تامین برق در تابستان امسال از اولویت های استان محسوب نمی شود گفت: هدف اصلی در بخش كشاورزی استان افزایش تولید محصول برنج و ذرت است.

وی افزود: به دلیل افزایش قیمت برنج خارجی و كمبود این محصول در بازارهای استان، برنج تولید شده درخوزستان با قیمت مناسب،می تواند جای گزین برنج وارداتی شود.

استاندار خوزستان با اشاره به فعال شدن كمیته های برق ،آب ،كشاورزی، محیط زیست و آب شرب در نشست شورای هماهنگی بحران استان خواستار همكاری همه دستگاه های اجرایی در این ستاد شد.

حجازی با اشاره به این كه باید با تعیین مشوق هایی كشاورزان را به سوی استفاده بهینه از مصارف آب دعوت كرد بیان داشت:با توجه به خسارت های وارده به بخش كشاورزی استان خوزستان در چند سال گذشته به واسطه خشكسالی ها، لازم است از فرصت پیش آمده به سبب بارش های مناسب در هفته های اخیر برای شكوفایی كشاورزی استان استفاده شود.

استاندار خوزستان با اشاره به تامین حق آبه تالاب های استان خوزستان گفت: برای حفظ و زنده نگه داشتن تالاب های استان خوزستان تمامی حق آبه مورد نیاز تالاب ها در سال جاری اختصاص داده خواهد شد.

حجازی با بیان این كه از ابتدای خرداد امسال ساعت های كاری در استان خوزستان تغییر خواهد كرد بیان داشت: برای كاهش پیك مصرف برق در استان و با نزدیك شدن به ماه رمضان و افزایش مصرف برق در این ماه باید برنامه ریزی های لازم برای كاهش مصرف برق در این برهه از زمان انجام شود./س
برچسب ها: تامین ، آب ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.