هیأت مدیره پتروشیمی شیراز از تامین ۹۵درصد نیاز این مجتمع از منابع داخلی و نیز صادرات ۳۵۶ هزار تن اوره در سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ،   گزارش هیات مدیره شرکت پتروشیمی شیراز(سهامی عام) به مجمع عمومی صاحبان سهام برای سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ اعلام شد.

نکات برجسته:

- تولید یک میلیون و996 هزار و 745 تن معادل 110.1 درصد ظرفیت اسمی و 113.2 درصد برنامه بودجه

- تحویل بیش از 350 هزارتن اوره به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و تعاونی روستایی و صنایع دیگر

- تحویل بیش از 200 هزارتن انواع کود نیترات آمونیم و کود مخلوط نیترات - فسفات به سازمان صنایع دفاع و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی

- صادرات بیش از 356 هزار و 755 تن اوره و صادرات نیترات آمونیوم برای نخستین بار توسط شرکت پتروشیمی شیراز به میزان 43 هزار و 330تن

- اجرای پروژه خطوط بسته‌بندی BIG BAG برای 4 خط بسته‌بندی

- دستیابی به بیش از 52 میلیون و 234 هزار و 478 نفر ساعت کارکرد بدون حادثه تا پایان اسفند ماه 91

- رسیدن به رکورد 94.8 درصد تأمین نیازهای مستمر مجتمع از طریق منابع داخلی از دستاوردهای مهم این سال بود.

- جایگزینی آنتی کیک UFC-85 (اوره فرمالدئید) به جای آنتی کیک وارداتی که علاوه بر رفع وابستگی به منابع تأمین خارج و صرفه‌جویی ارزی با بهینه سازی دانه بندی محصول اوره مزایای زیست محیطی به دنبال داشت.

- حضور در فرآیند جایزه تعالی صنعت پتروشیمی و اخذ تقدیرنامه چهار ستاره

- برنامه‌ریزی و اجرای ممیزی تجدید گواهینامه‌های استانداردهای بین‌المللی IMS و ISO/TS29001 و مراقبتی سیستم HSE توسط شرکت QS

- اجرا و بهره‌برداری از پروژه فیبر نوری اختصاصی شرکت پتروشیمی در برقراری ارتباط اینترنت و اینترانت در دفتر شیراز، مجتمع، دفاتر تهران و بندرعباس (Point To Point)

- پیاده سازی نرم‌افزار SMMS و سامانه بازرسی بر مبنای ریسک RBI

- استقرار مدیریت استراتژیک، فرآیندها، تکنولوژی و دانش در راستای استقرار مدل تعالی EFQM

تاریخچه فعالیت

شرکت پتروشیمی شیراز (سهامی عام) در تاریخ 18اسفند 1343 به صورت شرکت سهامی خاص تأسیس شده و طی شماره 9797 در اداره ثبت شرکتهای و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده و در تاریخ 26اردیبهشت 1372 به اداره ثبت شیراز انتقال یافته و شماره ثبت آن به 24 انتقالی تغییر نموده است.

نوع شرکت در تاریخ 2اسفند 1379 به سهامی عام تغییر یافته است. شرکت در سال 1383 در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است، در حال حاضر اکثریت سهام شرکت پتروشیمی شیراز به شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان شرکت سرمایه‌گذاری مدیران اقتصاد، شرکت انرژی سپهر و شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) تعلق دارد.

مرکز اصلی شرکت و محل تأسیسات آن در جاده شیراز کیلومتر 45 مرودشت واقع است.

موضوع فعالیت این شرکت طبق بند الف ماده ۲ اساسنامه شامل احداث،راه‌اندازی و بهره‌برداری کارخانه صنعتی به منظور تولید ،بازاریابی،فروش، صدور محصولات پتروشیمی، ذخیره ،واردات و صادرات و تبدیل کلیه مواد معدنی ،شیمیایی و پترو شیمیایی و فرآورده‌های فرعی و مشتقات ذیربط آنها است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.