سازمان دیده بان حقوق بشر از مقامات سعودی خواست که شرایط را برای برگزاری محاکمه عادلانه شیخ نمر النمر و نیز درمان و معالجه وی فراهم آورند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه المدنیه نیوز، ساره لیا ویتسن مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقای دیده بان حقوق بشر با اشاره به اینکه احتمال اعدام النمر وجود دارد افزود: وی از جراحات ناشی از گلوله هایی که نظامیان سعودی به وی شلیک کرده اند رنج می برد و این اقدام نظامیان زیبنده مردی در این جایگاه نبود.مسئولان سعودی درخواستهای خانواده النمر را برای درمان وی نادیده می گیرند.
لیا ویتسن بیان کرد: سیستم قضایی عربستانی به محاکمه های غیر عادلانه مشهور است و در بیشتر اوقات مجازاتهای شدیدی اعمال می کند.اگر عربستان در انجام اصلاحات قضایی صادق است باید قانون مجازاتها را تغییر دهد، دادگاههای عادلانه برگزار کند و از مجازاتهای غیر انسانی دست بردارد.
وی ضمن درخواست لغو دادگاههای غیرعادلانه و مجازاتهای غیر انسانی از سوء استفاده سعودی ها از موضوعات مربوط به تروریسم علیه مخالفان سیاسی خبر داد.
نظامیان سعودی در تابستان سال 2012 با تعقیب نمر النمر روحانی 54 ساله عربستانی وی را زخمی و بازداشت کردند.دادگاهی در 26 مارس 2013برگزار شد و النمر را متهم به ایجاد فتنه و اخلال در امنیت ملی عربستان کرد و خواستار اعدام وی شد.
این در حالی است که فعالان محلی به مسئولان دیده بان حقوق بشر اعلام کردند که النمر در سلول انفرادی و تنگ و تاریک به سر می برد و مسئولان زندان اجازه ملاقات به وی را نمی دهند.








برچسب ها: بین الملل ، حقوق ، بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار